Ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus
Jeg har noget kørende med en meget sød dreng her for tiden men han er meget genert. Når man skriver med ham er han overhovedet ikke genert og han siger en masse søde ting, men når man er sammen med ham i virkeligheden siger han ikke så meget og han tør ikke at gøre noget.
Jeg ville egentlig bare spørge om i har nogle gode ideer til hvordan jeg får ham til at holde om mig, holde mig i hånden, kramme mig, kysse mig, sige søde ting til mig osv. Bare kom med ALLE fra dårlige til gode tips i har. Kan bruge dem alle.
Tak på forhånd.

Svar:
Hej Cyberhus
Kære dig...
Hvor er det dejligt, du har noget kørende med en meget sød dreng. Det lyder til, at du er rigtig glad for ham, og at I skriver meget sammen.
Jeg kan godt forstå, det er frusterende, at han er genert og slet ikke er helt så imødekommende og udadvent, som når I skriver sammen. Det kan være svært at forstå, hvorfor han ikke bare gør og siger alle de ting, som du gerne vil have ham til.
Det er meget normalt, at drenge i den alder kan blive generte, især når det handler om piger og det med at komme tæt på hinanden og vise følelser. Dette betyder ikke, at han ikke er vild med dig, for det lyder det til, at han er med alle de søde beskeder, han skriver til dig. Det kan være, han slet ikke er kommet der til endnu, hvor han tør vise sine følelser. For nogle kan det være meget grænseoverskridende, især hvis det er første gang, man skal holde en pige i hånden, kysse hende og fortælle hende, hvad man føler. Det kan godt kræve noget mod at turde springe ud i det.
Du skriver, du gerne vil have nogle tips, gode som dårlige, til hvordan du kan få ham til at holde om dig, kysse dig og sige søde ting. Jeg tror, mit bedste råd/tip til dig i denne sammenhæng vil være, at du bliver den, der tager initativet.
Det er ikke sikkert, at han ved, du gerne vil have ham til at gøre disse ting, når I er sammen. Har du prøvet at fortælle ham, at du synes, det vil være dejligt, hvis han havde lyst til at holde dig i hånden, når I er sammen? Måske har han brug for, at det er dig, der tager initativet og holder ham i hånden, for at vise, at det er helt okay og slet ikke farligt. Som du selv skriver, så er han meget genert, så det er nok svært for ham at åbne op og være kærlig overfor dig, selvom han helt sikkert inderstinde gerne vil. Derfor kan det være en stor hjælp, hvis du er med til at bane vejen. Det kan være en aften, hvor I hænger ud sammen og ser en film. Eller en eftermiddag, hvor I går en tur sammen. Så kan du tage hans hånd og sige, du synes, det er rigtig dejligt, når I holder i hånd sammen. Han synes sikkert det samme, og det kan være, at han får sikkert mod til at tage dig i hånden næste gang.
Jeg håber, mit tip kan bruges. Held og lykke herfra!
KH Anna