Højde
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Piger. Jeg er en pige på 18 år, og jeg er kun 153. Jeg har ikke problemer i mit liv, men mit eneste problem er min højde, en gang imellem tænker jeg i mig selv, hvorfor jeg er lav? Jeg har hørt fra en ven at man kan tag Super-Growth for at voske/blive højer. Kan råde mig til det? Hilsen Line, og tak på forhånd.

Svar:
Hej Line
Det er godt du skriver herind, når du er lidt i tvivl om hvad du kan gøre ved sin højde.
Først vil jeg gerne sige, at det med din højde kan du desværre ikke rigtig gøre så meget ved. Man kommer typisk til at ligne forældre - også i højde. Nogen kan aligevel godt blive lidt højere end deres forældre, men der er som regel nogle gener i familien, der gør at man har fået den højde man har. Det gæder også for dig.
Jeg vil ikke råde dig til at spise Super Growth til at blive højere. Det er et kemisk stof, som går ind og påvirker din naturlige udvikling. Det er ikke sundt at spise et unaturligt middel til at blive højere.
Jeg synes i stedet at du skal prøve at acceptere den højde du har fået. Det kan godt være at du lige nu kan synes det er svært. Men hvis du kigger dig omkring, så er alle mennesker forskellige både i højde og bredde. Der er ingen mennesker der er ens. Alle er ikke lige høje, og sådan er det bare. Jeg synes du skal være glad for den du er, for din højde kan du ikke sådan lige lave om på.
Jeg håber at du kan være glad for den du er og tænke på, at du har den højde du har, fordi dine forældre nok heller ikke er helt så høje. Så det er faktisk helt naturligt, at du er som du er og du er lige som du skal være.
Kærlig hilsen Sine