hårvækst..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej, jeg er en pige på 15år. jeg vil gerne spørge om hvornår pigers hårvækst på kroppen egentlig er færdigudviklet? jeg gik ret tidligt i pubertet og har haft menstruation i ca.2år. hilsen en fortvivlet pige

Svar:
Hej med dig :)
Tak for dig spørgsmål. Jeg tror ikke, der er ét specielt tidspunkt, hvor hårvæksten er færdigudviklet, som er ens for alle piger. Vi er alle forskellige og udvikler os på forskellige tidspunkter og i forskellig hastighed. Ligesom du siger du startede udvikling tidligt. Jeg tror piger udvikler sig til 18-20 års alderen og derfor kan du stadig godt udvikle hårvækst.
Når det så er sagt, kan det være du udvikler mere hår eller mindre. Krop, psyke, følelser, hormoner, hvad du spiser osv. hænger sammen, så man kan ændre sig igennem hele livet. Din krop udvikler hår, som en form for beskyttelse af huden, så du har den mængde du har brug for :)
Håber det var svar nok.
Mvh Miriam