hår? hilsen mig...

brevkassespørgsmål

hår? hilsen mig...

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Jeg er ikke sikker på hvilken jeg skal sætte dette spørgsmål under. Men jeg vil gerne vide om i har et råd til noget hårkur eller andet til mit hår da det er begyndt at falde af. Det har engang været utrolig tykt mit hår og var pænt. Nu er det ved at være tyndt og svært at sætte. Vil meget gerne have et råd fra jer På forhånd tak

Svar:

Hej med dig

Jeg kan forstå at du synes dit hår er begyndt at falde af. Nogle gange kan ens hår godt forandre sig på grund af ændring i vejret eller man har haft meget at se til eller lignende.

Nu ved jeg ikke om du bruger glattejern hver dag. Man skal nemlig huske på at dette kan skade håret i længden og derfor er det vigtigt at man bruger nogle varmebeskyttende produkter, for på den måde at give pleje til dit hår. Jeg vil anbefale dig at bruge en hårkur 1-2 gange om ugen. Ved at bruge en hårkur så tilfører man håret fugt og går ind og genopbygger evt. skadet hår.

De færreste ved det, men efter man har vasket hår, skal man bruge en god balsam. Balsam sørger nemlig for at håret lukker sig og ikke spalter. Man skal også huske at bruge balsam efter en hårkur, da det har samme effekt.

Det vil være en god ide for dig, at tage hen i evt. Matas. Her kan de vejlede dig omkring shampoo, balsam, hårkur og olier, så du kan finde den bedst mulige pleje til dit hår.

Jeg vil også foreslå dig at gå til din læge eller en frisør med problemet. Der kan være flere grunde til at man taber ens hår, og når du opsøger en professionel, er du sikker på at få den bedst mulige vejledning.

Held og lykke med dit hår og skriv endelig igen, hvis du har flere tanker, som du vil dele.
Mange hilsner fra Lene