Hår
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Jeg er begyndt at få hår under armene! Øv... Men pyt... Det er nu bare sådan nogle små sorte prikker, men hvor store skal de være før man skal babere dem?

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at du er kommet i puberteten og at du derfor er ved at få hår på kroppen. Det kan man godt blive irriteret over, især hvis man er en af de første der får det.
Når det endnu kun er små sorte prikker, så er hårene endnu ikke lange nok til at kunne barbere væk. Der skal være noget hår at fjerne og det kan du holde lidt øje med. Der er forskellige måder at fjerne det på, både med voks og skraber. Men du skal tænke over at når du først begynder at fjerne/barbere dine hår, så kommer der flere hår og de bliver mere stive. Derudover så har vi hår af en grund og det er både for at beskytte huden og for at afhjælpe lugt.
God sommer.
Venlig hilsen Marianne