Håbløst forelsket i min lærer...
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej! Jeg er en pige, som er håbløst forelsket i min lære. Jeg har aldrig været forelsket i en lære før, da jeg ikke er til ældre mænd, men denne her lære er trods alt kun 23 år, dvs han er meget ung. Han har arbejdet på min skole i over et år nu, så jeg har set rimlig meget til ham. Jeg er en pige, som kun kan få følelser for drenge der er et par år ældre end mig, da jeg selv er moden, så jeg ved, at selv hvis han ikke havde været min lære, og jeg bare kendte ham uden for skolen, så ville jeg blive forelsket i ham, fordi han lige er min type... Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere, for han er virkelig det eneste jeg tænker på, og når jeg er i skole, gør jeg alt for at møde ham, for når jeg ikke ser ham, så bliver jeg trist. Jeg kan ikke snakke med nogle veninder om det, de ved jeg synes at han er charmerende osv, men jeg har aldrig turde indrømme at jeg er forelsket i ham, for jeg er sikker på at de ikke ville kunne forstå det. Jeg har prøvet og søge på nettet i et stykke tid nu, for at se om nogen har det samme problem som mig. Det er der mange der har, men problemet er, at det er nogle ældre lære som de bliver forelsket i, altså mænd over 30'erne, så det er ikke helt det samme, fordi min 23 årige lære er trods alt en meget ung mand. Jeg har haft det sådan i et stykke tid nu, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Efter juleferien, så arbejder han ikke på min skole mere, og jeg ved at jeg ville komme til at hade det inderligt og være virkelig trist. Så jeg overvejer, at kontakte ham efter at han er stoppet på min skole, det er nok bedst. For hvis jeg ikke får kontakten med ham, når han er stoppet, så ved jeg at jeg ville blive rigtig deprimeret, og ville ikke kunne koncentrere mig om min skolegang, så forelsket er jeg... Synes du, at det er en god idé, at jeg kontakter ham? Jeg håber virkelig, at i vil hjælpe mig, for jeg kan ikke få hjælp andre steder :( PS. der er en fin bølgelængde imellem os, og vi har det virkelig godt sammen. Han sender mig de sødeste smil, og prøver altid at snakke til mig, og kigger på mig. Så derfor vil jeg gøre noget ved det, fordi jeg er sikker på, at han også er intresseret... Problemet er bare, om jeg tør kontakte ham, fordi jeg er en genert type. Hjælp mig please, jeg ville blive så overlykkelig hvis nogen ville forstå mig!! Knus den håbløse forelsket pige.

Svar:
Kære håbløse forelskede pige
0
false
21
18 pkt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Jeg kan godt forstille mig, at det kan være svært at koncentrere sig i skolen, når du er så forelsket i din lærer, som du beskriver. Når først man er blevet forelsket i en person, kan det være svært at få personen ud af hovedet igen. Det er også meget naturligt at du vil gøre alt for at møde ham på skolen, når du er så forelsket.
Først vil jeg gerne sige at det ikke er spor mærkeligt at du er blevet forelsket i din lærer. Det er der mange unge piger som oplever. Man kan ikke sådan styrer kærligheden og bestemme hvem man bliver forelsket i. Der er også mange piger i din alder som bliver forelsket i fyre som er ældre end dem selv, fordi piger i din alder hurtigere bliver mere modne end drengene på din egen alder.
Jeg kan sagtens forstå at det vil komme til at påvirke dig, når din lærer ikke skal være på skolen mere efter juleferien, men jeg tror desværre heller ikke det vil være nogen god idé at kontakte ham. Jeg ved godt at det ikke er det du har lyst til at høre, når du er så forelsket.
Selvom din lærer kun er 23 år, så er han stadig 6 år ældre end dig. Han har været din lærer og han ser dig derfor højest sandsynlig kun som sin elev og ikke andet. Selvom han smiler og virker interesseret kan det også godt være noget du ligger mere i end det er. Når du er forelsket lægger du mærke til alt ved din lærer og du kan komme til at tolke på noget, som han måske ikke mener på den måde, du tænker. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide om han har følelser for dig eller ej, men jeg tror desværre ikke at sandsynligheden er særlig stor. Så hvis du prøvede at kontakte ham, kan det godt være at du vil blive skuffet og det vil også være rigtig hårdt.
Hvis du alligevel vælger at kontakte ham, fordi du føler dig sikker på at dine følelser er gengældt, så synes jeg også det er bedst at du venter til han er stoppet på skolen. En lærer må nemlig ikke have et forhold med en elev.
Jeg kan sagtens forstå din forelskelse og at det kan være rigtig svært, når nu du er blevet forelsket i en der kan være lidt svær at kontakte, når du er genert. Der er mange ting i spil og det lyder også som om du gør dig mange tanker omkring det. Men mit råd vil være at prøver at komme videre og ikke kontakte ham, selvom jeg godt ved at det kan være super svært. Ulykkelig kærlighed er altid hårdt, men med tiden er jeg sikker på at du også vil blive forelsket i en anden.
Jeg håber du finder ud af hvad der er bedst for dig.
De bedste hilsner Sine