håbløst forelsket

brevkassespørgsmål

håbløst forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

hej, jeg er en pige på 17 år. jeg er vildt forelsket i en jeg gik på efterskole med sidste år, for et år siden fortalte jeg ham hvad jeg følte for ham og han røvrendte mig, han holdt mig hen i en måned og så pludselig havde han en kæreste. Jeg kan ikke komme over ham og mine veninder siger bare at jeg skal komme videre. han har lige slået op med sin kæreste og jeg er rigtig gode venner med både ham og hans eks. Men skal jeg snakke med ham om det? for jeg er virkelig bange for at det vil ødelægge vores venskab eller at han vil opføre sig som en idiot igen... har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Svar:

Kære 17årige

Tak for dit brev. Forelskelse er noget mærkeligt noget, på én gang er det den dejligste og den hårdeste følelse, der findes. Især når den man er forelsket i en, der ikke gengælder følelserne.

Det lyder til, at du har rigtig svært ved at komme over ham fra din efterskole, men du må overveje, om han fortjener dig, når han sidste år valgte en anden frem for dig. Det kan selvfølgelig godt være, at han nu har udviklet følelser for dig, men det er ikke sikkert. Og du skriver, at du er bange for, om han vil opføre sig som en idiot igen, så spørgsmålet er, om du overhovedet vil kunne stole på ham, hvis I skulle finde sammen.

Jeg synes, du skal finde ud af med dig selv, hvad der er vigtigst, hans venskab som én du kan stole på, eller et "måske-forhold" med en, som har "røvrendt" dig. Hvis du stadig tror på, at I har en chance, synes jeg, at du skal fortælle ham det. Og ellers synes jeg, at du skal tvinge dig selv at komme over ham. Øv dig i at se efter andre fyre, flirt lidt og ha' det sjovt. Så skal det nok komme hen ad vejen, selvom det er svært i starten. Men jeg er temmelig sikker på, at der mindst en håndfuld fyre derude, som ikke vil holde dig hen, og som vil vælge dig frem for de andre piger. Og jeg tænker, at det er en af dé fyre, som fortjener dig.

Hilsen Julie