håber i kan hjælpe :-)
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej jeg jeg har en ven på 43 jeg er begyndt at få føelser for ham og det sammen har han vi skriver rigtigt meget sammen og er tit sammen og ser film og hygger jeg har ikke noget problem med aldersforskellen jeg er meget moden af min alder og han har et meget ungt sind så han opfører sig ikke som en på 43 men problemet er bare hvordan skal jeg kunne sige det til min mor eller mine søskendne når han er så meget ældre han er ældre end alle mine søskendne og min mor er 52 så der er hellere ikke den store forskel?? jeg er virkelig bange for hvad de vil sige for han er så sød og chamerendne og dejlig jeg tænker på ham 24/7 og jeg vil ikke miste ham men er så bange for hvad min mor vil sige :-( hvad mener i? synes i aldersforskellen er meget? vi har rigtig meget til fælles og snakken går aldrig død når vi er sammen den fortsætter i timevis :-D vil bare lige også have andres syn på det :-D min veninder synes han er rigtig sød og flink og har ikke noget imod det heldigvis :-D hilsen mig

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig fint du skriver herind, når du kan mærke du lige har brug for andres syn på sagen. Jeg vil gerne dele med dig, hvad jeg tænker om det.
Først vil gerne sige, at det er meget normalt at piger i din alder falder for fyre/mænd der er ældre end dem selv. Det skyldes at piger oftest bliver hurtigere modne end drenge på deres egen alder. Derfor kan jeg godt sætte mig ind i, at du begynder at få følelser for din ven på 43, når I hygger jer sammen.
Aldersforskellen
Når der er så mange år imellem jer, så synes jeg egentlig det er problematisk på flere måder.
For det første er han langt længere i livet end du er. Selvom han er ung af sind, så er han et andet sted i livet. Måske har han eget hus og vil gerne have børn? Han har måske fast arbejde og er på den måde måske optaget af mange andre ting. Du er stadig ung. Du skal måske ud at rejse, skal til at tage uddannelse osv. Der sker mange ting i dit liv lige nu, som kan gøre at I lever meget forskelligt.
For det andet kan der også være store forskelle på jer rent seksuelt og I kan have forskellige forventninger og ønsker til et parforhold.
Derfor synes jeg at 23 år er en stor aldersforskel når du ikke er ældre og derfor synes jeg ikke det er en god idé at du har et forhold med ham. Selvom jeg godt kan forestille mig, at det kan være svært for dig at undvære ham, når du er blevet så glad for ham. Jeg synes det ville være bedre, hvis du fandt en fyr der var nærmere din egen alder.
At skulle fortælle det
Jeg synes du skal prøve at fortælle det til din mor, selvom hun måske har svært ved at forstå det, når der er så stor aldersforskel på jer. Men jeg synes det kunne være godt, hvis du fortalte hende om dit forhold, så hun kender til det. Det er altid godt at få snakket om tingene, så du ikke skal gå at holde dit forhold til ham hemmeligt.
Dette er mit syn på det. Jeg synes som sagt, at det ville være bedre hvis du fandt en fyr der var nærmere din egen alder, fordi man tænker så forskelligt i din alder i forhold til, når man er 43. Det er nok ikke det du har lyst til at høre, men det er det, jeg synes ville være bedst for dig.
Jeg håber du har mod på at få snakket med din mor om det, selvom om det kan være svært.
De bedste hilsner Sine