gravid under uddannelse.

brevkassespørgsmål

gravid under uddannelse.

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 9 år 2 uger siden

Hej. Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle skrive, så tager chancen.

Jeg er 19 år her den 11 april. Og har lige fundet ud af at jeg er gravid. Jeg

Går på celf grundforløb på mad til mennesker. Lever af su.

Jeg er forlovet med min kæreste, som jeg har Været sammen med i 2 år. Han bor stadig hjemme hvor jeg har min egen lejlighed.

Er i søde og fortælle mig lidt om hvad hjælp man kan få økonomisk ☺ på forhånd tak

Svar:

Hej med dig.

Allerførst tillykke med din graviditet. Det lyder til, at du har nogle gode overvejelser, som er en helt naturlig del af at opdage en gravidtet. Når du spørger til, hvad hjælp du kan få økonomisk, så er det svært for mig, at svare helt konkret på. Det afhænger nemlig af flere aspekter af din situation. Det kan være forhold som din uddannelse, dine boligforhold, dig og din kærestes fremtidige planer om eventuelt at flytte sammen mm.

Derfor vil jeg istedet henvise dig til en UU-vejleder i den kommune, hvor du bor. UU- centrenes vejledere findes over hele landet. Hvis du er interesseret i, at finde et center nærmest dig, sender jeg her et link med en liste.

Jeg håber du kan bruge min henvisning og der vil kunne få konkrete råd om din fremtidige økonomiske situation.

De bedste hilsner Signe

SigneKs billede
Signe har svaret på dette spørgsmål