gravid med flere?
brevkassespørgsmål af
Alberte
16 år
hej det er fordi her i sidste uge havde jeg sex med 5 drenge i omklædningsrummet og de alle kom oppe i mig. og jeg har ikke haft min mens endnu er jeg gravid. please svar

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest lyder det til en ret vild omgang du har haft. Det er meget normalt at eksperimentere med seksualitet i din alder, men det er også vigtigt at mærke sine grænser. At dyrke sex med 5 drenge i et omklædningsrum er ikke et normalt eksperiment for en pige på din alder, og jeg håber du måske vil tænke lidt over om det er den slags seksualitet du ønsker dig.
Når det så er sagt, så ja, du kan godt være blevet gravid. Du kan ikke blive gravid med alle drengene, men hvis de allesammen er kommet i dig, så kan du godt være blevet gravid med én af dem. Hvem af dem det er, vil man først kunne se ved at lave en faderskabstest. Hvis/når du ønsker at have den slags oplevelser er det rigtig vigtigt at du tænker på beskyttelse. Brug altid kondom, så du undgår graviditet og kønssygdomme, og overvej også at supplere med en anden form for prævention, f.eks. p-piller.
Jeg tænker at du skal prøve at tage en graviditetstest (den kan købes i de fleste butikker), og hvis den er positiv er du nødt til at tage til lægen. Hvis den er negativ, men din menstruation fortsat udebliver, så skal du også tage til lægen. Du skal også gøre dig nogle grundigere overvejelser ift. om hvad du ønsker at gøre med barnet. Som 16-årig er det ikke nemt at få et barn, og det kan have en stor betydning for din fremtid.
Jeg håber du vil tænke mere over prævention i fremtiden.
Venlig Hilsen
Signe