Græder over hår...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Igår (fredag d.1 februar) blev jeg klippet, og der hvor jeg blev klippet, har jeg været klippet før, og dengang blev det rigtig flot. I går ville jeg så godt gå lidt længere og få mit hår kortere, men da hun havde klippet mig, blev det rigtig grimt, og jeg blev rigtig ked af det... Længden var fin nok, det var bare ALT ALT for tykt, og hun kunne ikke tynde ud i det. Jeg sagde også at mit pandehår skulle klippes til øjenbrynene, men det klippede hun for kort, og det blev også for tykt. Jeg ligner seriøst en blanding mellem en baby og en bøsse, og det gør mig rigtig ked af det. Lige nu går jeg rundt med hue på, og det er heller ikke særlig kønt, og hver gang jeg ser mig i spejlet er jeg ved at tude. Min mor og far siger bare at det er pænt til mig, og min mor siger bare, at jeg skal vende mig til det. Jeg har brugt 320 kr. på en klipning, og jeg vil gerne give det samme for at gøre det bare lidt pænt. Jeg er desperat!!! Hilsen M

Svar:
Hej M,
Jeg kan forstå at du er træt af dit hår, der ikke er blevet som forventet efter en klipning. Ens hår betyder meget for en, så jeg kan sagtens forstå at du er ærgerlig over, at det ikke er blevet som du havde forestillet dig.
Jeg vil råde dig til at ringe til din frisør og tale med hende om det. Så kan du forklare, at du ikke synes at det er blevet tyndet nok ud i det og spørge om hun ikke kan tynde det lidt mere ud.
Du er ikke tilfreds med din klipning, så jeg tror faktisk hun vil gøre det gratis for dig.
En anden mulighed er at gå til en anden frisør, som kan tynde det ud for dig. Men det koster selvfølgelig.
Med hensyn til dit pandehår, så er der ikke andet at gøre end at vente på, at det gror ud igen. Heldigvis plejer det at gå hurtigt, så du må have tålmodighed.
I mellemtiden kan du vælge at sætte dit pandehår op med små hårnåle. Dette vil skjule at dit pandehår er blevet kortere end normalt, for man vil slet ikke lægge mærke til det.
Held og lykke med dit hår og skriv endelig igen, hvis du har lyst til at dele nogle tanker.
Mange hilsner fra Lene