glatte ben, tak..
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Heeeej med jer, først og fremmest vil jeg sige at jeg syntes det er helt vildt fedt at i giver så mange muligheden for at få svar på så mange ting som man måske gerne vil være anonym om. :) jeg skal til barcalona og jeg er SÅ træt af hår på ben & under armene, så jeg vil self. gerne barbere dem af. jeg har bare et par spørsmål. er det for tidligt? altså at begynde at barbere dem af`? .. jeg er jo kun 12 år. og så er mit andet spørsmål om hvordan jeg gør det.. jeg har noget barbering's gelé tingeling, men jeg ved ikke hvordan man gør og sådan.. jeg har prøvet at snakke med min mor om det men hun kan ikke hjælpe mig da hun ikke selv barbere ben. håber du kan hjælpe mig :) hilsen barcalona-tøsen.

Svar:
Hej!
Er glad for, at du synes godt om vores brevkasse, og vil super gerne prøve at hjælpe dig også.
Om det er for tidligt at barbere ben og armhuler, synes jeg først og fremmest, du skal snakke med din mor om. Tænk over om det er nødvendigt, og hvorfor du gerne vil? Hvis du føler, det VIRKELIG generer dig, så er det måske ikke for tidligt. Men hvis du føler dig tilpas nok, er det måske ikke nødvendigt...
For at barbere ben og armhuler skal du bruge enten en engangsskraber eller f.eks. en Venus skraber til kvinder. En skraber til mænd kan godt være alt for skarp. Hvis du bare lige vil prøve at barbere ben, og ikke er sikker på, om du vil fortsætte, er en engangsskraber det billigste. Men en Venus skraber føles mere behagelig og er bedre at bruge, hvis man barberer sig tit.
Du kan barbere dine ben og armhuler enten med barberskum eller under vand i en bruser eller i et karbad. Bare vær forsigtig og tag små bevægelser, indtil du får styr på det. Du kører simpelthen bare skraberen langs dine ben eller din armhule uden at trygge for meget.
Det er sådan, de fleste kvinder gør. Jeg er ikke ekspert, men vil anbefale, at du holder dig væk fra hårfjerningscremer og sådan noget, da nogle kvinder får allergiske reaktioner.
Ellers vil jeg bare ønske dig held og lykke :)
Venlig hilsen
Mette