Glathår?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej, jeg har ok pænt kort hår(Cirka til under Kæben) Der er så meget fald i, og enkelte steder er der lidt krøl. Jeg hader det, og glatte mit hår hver morgen. Men de holder ikke godt for ligeså snart jeg er kommet i skole er der en tot der stritter! Og jeg bruger et eller andet volume noget for det kan blive mere stift, og så bruger jeg os hair spray til tider. Jeg er bare ved at være godt træt af det så jeg tænkte på om der var noget jeg kunne komme i håret for at det ville blive mere glat uden jeg skal bruge 10 minutter på at glatte hår for det bare går ud igen. Jeg ved man kan gå til frisør og få det permanent men... Det mener min mor ikke virker fordig jeg har noget helt bestemt hår til det... Så jeg ville bare høre om der var et produkt eller noget jeg kunne gøre for at få alt det der fald ud... Eller bare få mit hår til at holde i lægden. (Det skal siges vis der er fugt udenfor går det helt ud)

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå at du er træt af dit hår, der krøller og ønsker at få glat hår uden at skulle bruge så meget tid på det i dagligdagen. Man kan godt gå til frisøren for at få permanent glattet ens hår ud som holder i lang tid. Efter sådan en behandling kan ens hår både holde til regn, bad osv. Uden at det krøller, så sådan en behandling er helt klart effektivt, hvis man ønsker helt glat hår. Man skal dog huske på, at sådan en behandling er hårdt for håret og kan skade det en del.
Jeg vil råde dig til at tale mere med en frisør om det. De har størst erfaring med disse permanente behandlinger og har helt sikkert et par gode fif til dig også selvom du ikke vælger denne form for behandling.
Du skriver at du bruger glattejern hver dag, og dette kan også skade håret i længden. Husk derfor at bruge nogle varmebeskyttende produkter, for på den måde at give pleje til dit hår.
Held og lykke med dit hår og skriv endelig igen, hvis du har lyst til at dele nogle tanker.
Mange hilsner fra Lene