Gider han mig?

brevkassespørgsmål

Gider han mig?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej! Jeg er rimelig forvirret her! Så håber i kan hjælpe mig, selvom det muligvis ikke er noget i kan vide! Jeg er blevet virkelig forelsket i denne her dreng! Hvilket jeg egentlig ikke ville! Han begyndte at skrive til mig for ca. 2 måneder siden og vi har sovet sammen rimelig mange gange. Vi har kysset og han har villet lidt mere end det, man det har jeg afvist. I starten af alt det her skrev vi sammen hver dag og han ringede tit til mig. Men her de sidste par uger har han stort set ikke skrevet, og vi har kun set hinanden få gange, han har ikke magtet at cykle over til mig(2 km) det virker lidt som om han ikke gider at gøre noget for at se mig! Men at det bare lige er når det ikke er noget bedre! Det er selvfølgelig helt i orden at han ikke skriver så meget som i starten, det er jo ikke helt så nyt mere og han har jo også andre ting i sit liv:) Og jeg forlanger heller ikke af ham at han skal kontakte mig hver dag! Men han har ikke skrevet i 2 2/1 uge. Og jeg kan ikke lade være med at tænke at det er fordi han er træt af mig! Det der forvirrer mig mest er, at han når vi er sammen virker interreseret! Han sagde at han nyder at være sammen med mig! Men hvis han gør det, så kan jeg ikke forstå hvorfor han ikke skriver til mig! Jeg savner ham utrolig meget og vi har ikke haft kontakt i 2 uger. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal vente og se om han skriver til mig, eller om jeg skal skrive! Jeg vil heller ikke virke for påtrængende eller desparat. Og jeg tænker at han vil kontakter mig hvis han gider mig! Ofte når jeg skriver går det lang tid for han svarer(jeg kan se på Facebook at han har set beskeden)! Og det får mig til at tænke at han ikke magter at svare! Jeg har givet udtryk for, at det virker som om han ikke gider mig! Og der siger han at det gider han godt! Men nu er der gået et stykke tid og det kan jo sagtens have ændret sig! Jeg burde nok bare tænke at det ikke har ændret sig når jeg intet andet har hørt! Men jeg er bare ked af at han ikke skriver! Og nu til spørgsmålende: Gider han mig stadigvæk? Og skal jeg lade være med at skrive til ham? Undskyld for den langsommelige desparate måde jeg udtrykker mig på! :) Kærlig hilsen mig! :)

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå det er irriterende, når nu I har skrevet så meget sammen før og du er gået hen og blevet forelsket i ham, at han så ikke rigtig skriver til dig mere.

Allerførst vil jeg sige, at jeg synes det er rigtig godt at du har lyttet til dig selv og sagt stop når han har villet mere, når I har sovet sammen. Man skal altid lytte til hvad man har lyst til, så det skal du altså lige have ros for at have gjort!

Du spørger til om han mon stadig gider dig, når nu han ikke skriver. Der kan være flere grunde til at han ikke skriver;

Han kan have rigtig travlt for tiden og ikke have meget overskud til alt muligt andet. Det er sommerferie og måske har han været på alle mulige ture osv., og altså ikke har været så meget hjemme.

Det kan også godt være fordi at han har mistet lidt interesse for dig, for som du skriver er det ikke helt nyt mere, og det kan nogle gange godt tage lidt af interessen væk. Derudover kan mange drenge godt lide at de skal ”jage” pigen lidt, altså at pigen er en smule kostbar og ikke virker for desperat. Så er der nemlig lidt at kæmpe for.. Men det er lidt en balancegang, fordi man heller ikke skal virke for uinteresseret.

Det lyder til at det på det sidste har været dig der har skrevet til ham og spurgt til om I skal ses, så det lyder til at du har vist ham mere interesse end han har vist dig.. Og det kan jeg godt forstå du bliver lidt ked af. Jeg synes det er godt du har sagt til ham at du følte at han ikke gad dig mere, så han kunne fortælle dig at han godt gider dig.

Mit råd lige nu ville være at holde en pause med at kontakte ham. Hvis du ikke hører fra ham i mellemtiden, så kan du om et par uger skrive og høre ham om han mon har lyst til at ses en dag. Hvis I begynder at skrive igen, så prøv at lade ham skrive først nogle gange og lad ham tage noget initiativ til at ses, så han føler han også skal kæmpe lidt for at få din opmærksomhed.. Bliver det ved på samme måde som nu, så synes jeg du skal fortælle ham igen, at du ikke føler han gider dig. Hvis han ikke begynder at vise dig mere interesse efter det, så fortjener du altså bedre. Der er mange søde drenge derude, som gerne vil vise en pige at de kan lide dem, og sådan en fyr fortjener du også!

Håber du kan bruge mit råd!

Mange tanker fra Heidi