Genert i:
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kære Cyberhus. Jeg håber på at få hurtigt svar - har både prøve Girltalk og TheLove. Jeg er en pige på 14 år. Jeg startede i en klasse for cirka to år siden, altså i 6. Klasse. Jeg begyndte efter et år at blive lidt interesseret i en dreng... Vi kalder ham Daniel... Men, ham skrev jeg så med hele sidste sommerferie og helt til Oktober eller sådan noget. Vi snakkede aldrig sammen, men vi skrev, og skrev, og skrev. Hver aften! Han er meget genert og er svær at komme i kontakt med i virkeligheden, og han gemmer sig sådan lidt bag noget sjov. Han tager intet seriøst, desværre. Men, da jeg skrev med ham gik jeg med på det med at på en måde skrive fiktivt. Vi skrev om alt muligt helt utroligt underligt. Jeg var ligeglad, for jeg skrev jo med ham... Det var det der betød noget! Efterhånden som vi nærmede os Oktober, prøvede jeg at spørge om flere og flere ting, for at lære ham at kende. Det var utroligt svært for mig, for jeg har ikke haft en rigtig kæreste endnu, fordi jeg netop er meget genert. Til sidst tror jeg at det blev for meget for ham, og så stoppede han med at svare mig:( I November mødte jeg så en dreng, som jeg prøvede at få noget kørende med, så jeg kunne komme mig over Daniel... Ham kalder vi Jakob... Jakob var utroligt sød og mere åben, men han var OGSÅ meget genert. Men han var pæn! Jeg skrev sådan lidt med ham, og flere spurgte om vi havde noget kørende - jeg sagde at jeg bare mente vi var venner, flot! -.-". Jeg skrev med ham indtil Maj måned, dér gik det lidt i stå. Jeg droppede at prøve mere - drenge var så ikke lige mit held. I sommers prøvede jeg så at skrive til Daniel igen. Han svarede...men han spurgte hvem jeg var. Jeg var lidt flabet, men svarede ham alligevel, men jeg sagde også at det sgu' var mærkeligt at han bare stoppede med at svare mig der sidste sommer. Han svarede bare, for hver sms jeg skrev: flere og flere :-S smileyer. Tak, tak fordi du tager det seriøst i: Da skolen endelig startede igen lagde jeg mærke til ham - jeg havde ellers besluttet mig for at jeg var kommet mig over ham, men da jeg fangede ham i at kigge, kunne jeg ikke lade være at ligge mærke til det af ham der stadig lå gemt. I starten da han kiggede, fjernede han blikket da jeg så det, men efterhånden begyndte han at holde det - men ikke ligesom alle mulige andre... Han lavede ansigter, og stirrede med store øjne for sjov. Dér begyndte jeg at skrive til ham på facebook, og til min store overraskelse svarede han mig! Vi begyndte at spille tetris battle og skrive lidt med hinanden, men jeg turde ikke andet end useriøst, for der lå stadig noget i mig som sagde, at jeg ville screwe det op, hvis jeg blev for seriøs - det er sgu for nederen at det var sådan! Men, så skrev vi sammen indtil i går... Jeg ødelagde det ved at spørge om ham nogensinde havde overvejet at være seriøs. Jeg tænkte ikke lige over hvordan jeg havde formuleret det - pænt dårligt opdagede jeg senere. Daniel: Om hvad? Os? Jeg undrer mig stadig over det med at han skrev "os". Mig: Nej, bare i det hele taget, når vi skriver sammen. Du kan ikke snakke seriøst. Daniel: Du lægger jo selv op til det. Han havde jo ret, men jeg ville bare ikke miste den glæde jeg fik ved at skrive med ham. Så skrev jeg igen i dag, om hvad han lavede... Intet svar... Jeg prøvede igen... Intet svar... Så skrev jeg: Daniel, hvad har du gang i? Du er til at få spat af - den ene dag har du ikke noget imod at svare, den næste så er man som luft! I know, jeg er ikke stolt af at jeg rakker ned på ham, men jeg var frustreret. Jeg er håbløst forelsket, men jeg ved at det aldrig til blive til noget... Og dog, jeg håber jo alligevel! Hvad skal jeg stille op? Med ham? Med mig? Med alt? Håber i kan hjælpe... Jeg er ved at gå til af irritation - det er ikke bare endnu en! Krydser fingre for gode svar<3 //Mig i:

Svar:
Hej med dig
Det lyder som om du rigtig godt kan lide Daniel og det er jo dejligt. Men som du også har opdaget, så kan det også give problemer, når man kan lide en dreng og det er desværre det, der er sket for dig.
Du spørger, hvad du skal stille op med ham, med dig selv og med alt. Det kan være meget svært at svare på og derfor vil jeg nøjes med at give dig et par råd.
Du har et mål, som er at du gerne vil skrive med Daniel. Nu er problemet, at han ikke skriver tilbage, når du skriver. Jeg tror måske du forvirrer ham (uden at jeg ved det selvfølgelig). Det tror jeg, fordi han skriver, at du selv lægger op til den useriøse snak. Han ved ikke, hvor han har dig, fordi du kører med på den useriøse snak og så lige pludselig, så er du utilfreds med, at I skriver useriøst sammen. Det tror jeg, han er blevet forvirret over, for han ved ikke, hvad du vil.
Jeg tror, det er vigtigt, at du fortæller ham præcis, hvad du vil, så han ikke bliver forvirret over det. Du kan eventuelt skrive til ham, at du er bange for, at han ikke vil skrive igen (ligesom i sommers), hvis du snakker seriøst med ham. Fortæl ham at du rigtig godt kan lide ham og at du er ked af, at I ikke skriver sammen nu. Det er vigtigt, at du fortæller ham sandheden, så han kan tage stilling til det.
Skriv en lang besked til ham, hvor du virkelig tænker over det, du skriver. Du skal være sikker på, at du forklarer, det du mener, på en måde, så du er sikker på at han forstår det.
Held og lykke med kærligheden. Du er altid velkommen til at skrive igen.
Venlig hilsen Jane