Gammel veninde/kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. Jeg kendte den her pige. Fra første gang vi mødtes var der helt sikkert noget kemi imellem os. Jeg lærte hende at kende gennem nogle af mine venner. Vi begyndte så at være en del sammen, ikke sådan rigtige som kærester, men noget der helt klart var i udvikling til det. Der skete så det, at nogle af mine venner blev uvenner med hende. Så mig og min kammerat aftalte så, at vi ikke snakkede med hende mere, selvom jeg inderst inde ikke mente det. Jeg tænkte der kommer masser af andre piger jeg får samme følelser for. Nu vi har nok ikke snakket sammen i 2-3 år, men af en eller anden grund, har jeg ikke kunne glemme hende? Jeg tænker ikke på hende i den normale hverdag, men hvis jeg f.eks. ser hende når jeg er i byen, sker der et eller andet i mig, og jeg begynder at fortryde at jeg droppede kontakten med hende. Jeg har flere gange været meget tæt på at gå hen at snakke med hende, men så i sidste havde jeg sgu ikke lige modet til det. Jeg vil gerne lige give et eksempel: Jeg var på en natklub her i mandags, jeg havde det sjovt, og var godt i gang med at skore en yderst smuk pige, men pludselig ser jeg min gamle veninde, og jeg går i baglås. Jeg stopper med at danse med min flirt og dropper hende lidt, og går over i et hjørne og overvejer hvad jeg skal gøre, eller om jeg skal gøre noget. Cirka et år efter jeg stoppede med, at snakke med hende overvejede jeg at kontakte hende, men fik det aldrig gjort. Nu er der gået 2-3 år, og jeg står så i det dilemma om jeg skal kontakte hende eller om det simpelthen er for mærkeligt. Hun har måske glemt alle vores tider sammen? Men i må forstå, at jeg kun begynder at få de her perioder hvor jeg tænker på hende, når jeg ser hende, det er der jeg ligesom går i baglås. Jeg har flirtet med andre piger, men ingen af disse piger har jeg fået rigtige følelser for. Og ja, jeg er ikke i tvivl om at jeg ville glemme hende, hvis jeg havde fundet en anden pige hvor jeg havde de samme følelser som jeg havde for hende. Jeg håber virkelig i vil svarer på det her lidt lange og komplicerede spørgsmål, på forhånd tak!

Svar:
Hej med dig
Dejligt at du skriver når der er noget du har brugt lang tid på at tænke over. Det er en rigtig god måde at få andres syn på hvad man kan gøre, så jeg vil prøve at komme med mine tanker om hvad du kan gøre, og hvorfor du måske har det sådan.
Det kan nogle gange være svært at glemme en person, specielt hvis der måske er flere følelser i det end man lige regner med. du skriver at det var tæt på at i var kærester og som jeg forstår det, så havde du en del følelser for den her pige, hvilket kan være svært bare at droppe. Følelser er svære bare at lægge på hylden, og specielt hvis det har været en virkelig speciel følelse du havde for hende. Jeg tror det er derfor du går i baglås, simpelthen fordi at den gamle følelse kommer op i dig igen, og at du egentlig stadigvæk tænker lidt over hvordan det kunne være endt.
- Ud fra alt hvad du skriver, og at det er 2-3 år siden i sidst snakkede sammen, så syntes jeg måske det ville være lidt grænseoverskridende at ringe hende op, eller bare begynde at skrive til hende. Men hvis du møder hende i byen syntes jeg da helt sikkert at du skal snakke med hende. Du behøver jo ikke at snakke med hende om hvad der skete mellem jer dengang, men bare spørge hvordan hun har det, hvad hun laver osv. på den måde kan du os finde ud af om hun overhovedet har lyst til at snakke med dig mere. Hvis det har været godt mellem jer, så tror jeg da helt sikkert ikke hun har glemt heres gode tider, og hvem ved, måske blusser der en flamme op igen.
Håber dette kunne bruges, ellers er du velkommen til at logge på vores chat hvor der vil sidde nogen der kan hjælpe dig med de spørgsmål du måtte sidde tilbage med.
med venlig Hilsen
David