G-strenge.. Do or Don't??

brevkassespørgsmål

G-strenge.. Do or Don't??

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 10 år 1 måned siden

Hej, jeg har det her problem.. Jeg vil gerne have nogle g-strenge fordi de sidder meget pænere under kjoler, først og fremmest og eller er det generelt både rarere og pænere at gå med:3 Hvilket jo er hvad man burde gå i så.. Men min far vil på ingen måde have at jeg går i sådan noget, hvis bare jeg har noget nedringet på kommenterer han det og løfter øjenbryn af mig.. Min mor har sagt at hun ikke vil købe dem til mig, men jeg bestemmer selv så længe jeg også selv betaler, hvilket jeg syntes er okay. Så nu overvejer jeg lidt hvad jeg skal gøre.. i min klasse til idræt bruger alle hipster, som går ligeså langt ned som drengenes, men det påvirker mig egentlig ikke rigtigt om de gør det.. Så jeg ved ikke om jeg skal lytte til mine forældre eller købe nogle selv..

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt følge dig i, at du føler, det er et problem, at du gerne vil noget, som dine forældre er imod. Det er nemlig aldrig nemt at gøre noget, som man selv føler, er rigtigt, men som ens forældre har en anden holdning til. I ungdomsalderen opstår der af og til sådan nogle situationer, hvor man skal vælge, om man vil gå sin egen vej, eller om man vil lytte til, hvad de voksne siger. Det kan både være ift. køb af g-streng, køb af prævention, udseende, skole osv. Derfor er det et rigtig godt spørgsmål, du stiller.

Jeg forstår godt, du synes, det er pænt med g-streng. Med g-streng undgår man nemlig de buler og striber, som almindelige underbukser kan give. At du tilmed også synes, at g-streng er det rareste, synes jeg, er et rigtig godt argument for, at du kan begynde at gå med dem, selvom din far er imod, og din mor mener, du selv skal betale.

Jeg kan godt sætte mig ind i, at det ikke er rart, at din far på ingen måde vil acceptere ting som nedringede bluser og g-strenge. Mange fædre har en smule svært ved at vænne sig til, at deres døtre går fra at være piger til at blive unge kvinder, og du er derfor ikke alene om at have en far, der ser skævt til ting som g-strenge, make-up, udfordrende tøj osv. Jeg tror ikke, din far løfter øjenbryn af dig for at være ond, men nærmere fordi, han gerne vil beskytte dig. Jeg tror, der er gode chancer for, at han med tiden vil ændre sin holdning i takt med, at han stille og roligt finder ud af, at der ikke sker noget ved, at du fx bruger g-streng og har en lidt nedringet top på til fest.

Altså synes jeg helt klart, du skal købe dine g-strenge selv og fortælle dine forældre, at det blot er fordi, det er det rareste og det pæneste i kjoler. Du behøver ikke skifte alle dine underbukser ud fra den ene dag til den anden, men du kan starte med at købe nogle stykker og bruge dem, når du fx skal have kjole på. Hvis du ikke har lyst til at skille dig ud med din g-streng til idræt, kan du sagtens få nogle lækre hipstertrusser, som de andre piger bruger. Man kan faktisk få nogle uden syninger, som næsten er usynlige og meget rare at have på. Sloggi har lavet nogle meget populære og virkelig gode nogle som denne model

I H&M kan man få utrolig mange forskellige slags g-strenge, som ikke koster særlig meget. Måske er det et godt sted at starte og finde præcis dem, du kan lide. Det kan være, en af dine veninder vil med dig ned og kigge på dem og måske har hun også lyst til at prøve at gå med dem. Der er intet forkert i at begynde at gå i g-streng. Det er lige så normalt som at skifte sine lange bukser ud med shorts, når vejret bliver varmere - netop fordi, det er langt mere behageligt og ser pænere ud.

Jeg ønsker dig held og lykke med dine første g-strenge, og jeg håber, dine forældre med tiden vil kunne forstå din fine grund til gerne at ville bruge dem i stedet for trusser.

Kh. Matilde