G-streng eller.....?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 år. Jeg vil gerne gå med g-streng men jeg kan ikke få overtalt min mor til at få en!!! Hvad skal jeg gøre?!? Håber i kan hjælpe mig ;-)

Svar:
Hej
Det er helt almindeligt, at man bliver nysgerrig på nye tinge, når man som dig nærmer sig teenagealderen. Først og fremmest, synes jeg, at det er godt at høre, at du har spurgt din mor om lov, også selvom svaret ikke var, som du ønskede. Hvis ikke du havde spurgt, var din mor blevet skuffet og sur, og hun ville helt sikkert også sige nej, selvom du havde købt en uden hendes tilladelse.
Du skriver, at du gerne vil overtale din mor til, at du må få en – men det der med at overtale sine forældre kan være ret svært. Hvis der er en bestemt årsag til, at du gerne vil begynde at gå med g-streng, synes jeg, at du skal prøve at forklare hende den. Prøv at sætte hende ind i din verden, så kan det være, at hun er mere forstående.
Giver hun dig stadig ikke giver lov, synes jeg, at du skal acceptere det. Hvis du bliver ved med at presse på, ender det bare med, at din mor bliver irriteret og måske endda bliver endnu mere afvisende overfor det. Når der er gået et stykke tid og du er blevet lidt ældre, kan du prøve at spørge igen.
En g-streng er et stykke undertøj, som mange ser som et sexsymbol, og det kan godt være derfor, at din mor synes, at det er for tidligt for dig at bruge dem. Din mor er ikke den eneste, der synes det, og mange får faktisk først lov, når de er 14-15 år.
Hvis du generelt bare er træt af de almindelige trusser, findes der jo andre modeller end g-strengen. Man kan bl.a. få nogle virkelig smarte hotpants – den slags kunne jo være, at din mor ville give dig lov til J
Jeg håber, at du sammen med din mor finder en løsning, som I begge to er tilfredse med
Venlig hilsen
Simone