Føler mig snydt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har et problem med en tilligere bedste ven! (En anonym pige) Vi ligner hinanden rimelig meget på disse punkter: Hårfarve, øjnfarve, ansigtsform, personlig osv. Vi skændes også MEGET så nogle siger vi skændes som søskende. Jeg kan faktisk ikke lide hende mere... men jeg hader hende heller ikke... HJÆLP kan vi blive venner igen? og måske bedste venner igen?

Svar:
Hej med dig
Når man bliver uvenner med en af sine venner, kan det fylde meget og så er det godt at få det vendt med en anden. Derfor synes jeg at det er rigtig godt at du har skrevet til brevkassen, og jeg vil prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.
Du skriver, at du ikke kan lide hende her pigen mere, men at du heller ikke hader hende. Det får mig til at tænke på, om du gerne vil være venner med hende, når I skændes meget og hvordan det kan være at du gerne vil det?
Jeg synes at du skal mærke godt efter om du gerne vil have hende her pigen i dit liv, eller om det er bedre at I ikke er venner lige nu. Nogle gange kan det nemlig hjælpe at man holder en lille pause fra hinanden, hvor man ikke snakker sammen.
Hvis du begynder at savne hende og finder ud af at du gerne vil have hende som din veninde, så synes jeg du skal prøve at få det sagt til hende. Det kræver lidt mod, men se om du ikke kan få hende fortalt at du savner hende og gerne vil være bedste ven med hende igen. Hvis det er lidt svært at sige til hende, ansigt til ansigt, kan du overveje at skrive en sms, skrive en besked på facebook eller noget helt tredje.
Det er ikke meningen, at man skal skændes med sine venner ofte. Det kan ske en gang i mellem, men det skal mest bare være sjovt og hyggeligt at være sammen med sine venner.
Jeg håber du kunne bruge mit svar, så du snart kan finde ud af om I skal venner eller holde en pause.
Venlige hilsner fra Marianne