Føler hun ikke elsker mig
brevkassespørgsmål af
Mich
17 år
Hej. mig og min kæreste har snart vært sammen i 2 måneder. i starten svaret hun altid med det sammen men her på det sidste er det begyndt at tage hende flere timer for at svare hun siger helle tiden at hun elsker mig men jeg føler mig splittet da hun tager så lang tid om at svare jeg ved hun også selv skal have et liv men syntes bare 5 timer er forlang tid at vente.

Svar:
Kære du.
Jeg kan godt forstå din frustration. At være forelsket er helt fantastisk, men også en ret sårbar tilstand at være i. Det er så vigtigt, at man stoler på hinanden og føler sig sikker på, at den anden også elsker en. Man kan blive så ulykkelig, hvis man føler en tvivl om dette, og det kan være svært at slippe igen. Det bedste man kan gøre, når man føler denne tvivl, er nok at tale om det. Ærlighed er en anden ting, der er afgørende i et forhold. Det handler både om at være ærlig når man er glad, men også når man er ked af det. Så du kan jo prøve at fortælle hende, hvordan du har det. Måske nærmest præcis, som du skrev det her. At du elsker hende, men bliver lidt i tvivl, når hun tager så lang tid om at svare. Det kan jo være en mulighed, at hun simpelthen har meget travlt og derfor tager lang tid om at svare. Det er rart at skrive en masse med en, man er vild med, men det er også vigtigt at være tilstede i nuet i den virkelige verden. Hvis det er sådan hun har det, betyder det jo ikke nødvendigvis, at hun ikke elsker dig mere. Det er helt okay, og nok i virkeligheden rigtig godt, at tage en ærlig snak om, hvor meget man synes, man skal skrive sammen, når man er kærester. Så kan man undgå at blive skuffet og sikre sig, at man ikke sårer hinanden.
Jeg er så glad for, at du har en, du holder sådan af, det er så skønt at have det sådan. Jeg håber virkelig, at I finder ud af det hele, og at du kan bruge mine overvejelser til noget. Du er meget velkommen til at skrive igen eller komme ind i vores 1-1 chat, hvis du har lyst til at snakke mere.
Sophie