Få kæreste når man er tyk

brevkassespørgsmål

Få kæreste når man er tyk

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hej jeg er en dreng på 16 og vejer 90kg har jeg chancen for at få en kæreste

Svar:

Hej med dig!

Tak for dit spørgsmål. Jeg går ud fra når du spørger på den måde, at det er det fordi du er ked af din vægt og bekymret for om den kan forhindre dig i at få en kæreste. Jeg forstår godt din bekymring og jeg forstår også godt hvis du gerne vil have en kæreste. Jeg tænker dog ikke at din vægt nødvendigvis gør dine chancer for at få en kæreste dårligere.

Jeg tror hvis man møder en person, som kommer til at holde meget af én, så er det ikke udseendet der betyder alt. Selvfølgelig betyder udseendet noget, men hvis man har en personlighed, som en anden person er vild med, så tror jeg ikke at vedkommende vil vælge én fra pga. man er overvægtig. Men jeg tror til gengæld at hvis du er meget ked af din vægt og dit udseende, så er det nemt at komme til at udstråle at man ikke synes særlig godt om sig selv. Og hvis man gerne vil have en kæreste, tror jeg det er en fordel hvis man har det godt med sig selv, da jeg tror det kan være svært at holde af et andet menneske, hvis man ikke holder af sig selv. Jeg håber det giver en lille smule mening?!

Jeg tror derfor mit råd til dig kunne være, at du prøver at tænke over, hvordan du kan komme til at holde af dig selv på trods af din vægt.

Det kan også være det kunne give dig lidt mere tro på at finde en kæreste hvis du kan tabe dig lidt. Men her er det vigtigt for mig igen at understrege, at du kan få en kæreste uanset hvordan du ser ud, hvis bare du selv er tilfreds. Problemet er bare at jeg ikke kan vide om du faktisk er overvægtig, da jeg ikke kender din højde osv.

Men hvis du er overvægtig vil det under alle omstændigheder være en god idé at du tabte dig, da det er usundt for din krop at veje for meget. Jeg ved godt det kan være svært at tabe sig, men hvis det fylder rigtig meget for dig, kan du måske finde nogen som kan hjælpe dig og støtte dig til at komme i gang. Du kan også skrive til vores brevkasse Kost og ernæring og få nogle råd om mad og motion. Uanset hvad du gør, er jeg sikker på du nok skal finde en kæreste, men det vigtigste er, at du lærer at holde af dig selv først.

Jeg håber du kan bruge mit svar og så må du have held og lykke med at finde kærligheden :)

Kærlig hilsen Ida.