fuck efterskole

brevkassespørgsmål

fuck efterskole

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej brevkasse. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har haft noget med en fyr over længere tid. Vi har kysset mange gange, og jeg har været hjemme hos ham en gang hvor vi så film og hyggede. Vi har haft nogen rigtig dejlige aftner til festerne. Problemet var bare at vi begge skulle på efterskole, så det ville være svært for os at have et forhold, og han skulle starte en uge før mig. Og så skulle jeg på ferie, og jeg skrev at jeg vil komme til at savne ham, og det ville han også sagde han. Vi når ikke at være sammen igen efter jeg kommer hjem. Vi er til fest sammen to dage inden efterskole, og han opsøger mig overhovedet ikke selvom det er første gang vi ser hinanden i to uger. Altså lige udover et kram og hvor er det lang tid siden hilsen. Da han så opsøger mig er det fordi han skal til at gå, og det får os så til at snakke om at han allerede skal afsted på efterskole. Og jeg siger at det er alt for hurtigt. Han følger mig hjem og vi kysser kort. Dagen efter skriver jeg til ham på facebook og spørger om han har pakket og sådan, men samtalen dør hurtigt ud for han prøver ikke at holde den i gang. Og nu er han så startet på efterskole. Er så ked af det. Jeg ved jeg kommer til at savne alt ved ham, da jeg har fået nogle følelser for ham. Er ked af, at vi ikke nåede at være sammen inden efterskolen, alene. Og er ked af at han slet ikke opsøgte mig efter jeg kom hjem fra ferie hverken facebook, fest og mobil. Og nu er han smuttet, og jeg kommer måske aldrig nogensinde til at se ham igen, og måske finder han sig en ny efterskolekæreste. Det er ikke til at holde ud. Jeg ved jo ikke om han overhovedet vil mig? Men det åndssvage er, at det var ham der startede med at opsøge mig til en fest for lang tid siden og har gjort til alle andre fester undtagen den sidste. Og jeg gider ikke være sådan en plageånd, som ødelægger og forvirrer hans efterskole ophold fordi jeg vil vide hvad han tænker om os. Og nu dukker der hele tiden tanker op i midt hovedet om, om jeg prøvede nok? Var jeg ikke opsøgende nok selv, og tror han ikke jeg kan lide ham? Og nu græder og græder jeg. Forvirret

Svar:

Kære du.

Mange tak for dine spørgsmål.

Jeg kan godt forstå du er forvirret og ked af det. Det må være rigtig hårdt når du ikke ved, hvad du skal stille op. Jeg vil gerne prøve om jeg kan hjælpe ved at bevare dine spørgsmål.

Du skriver at det ville blive svært for jer at have et forhold, nu når I begge skal på efterskole. Det tror jeg du har helt ret i. Når I begge begynder på efterskole vil I pludselig blive en del af et nyt fællesskab, som I ikke var del af før. Det nye fællesskab er forskelligt for jer begge og I bliver ikke en del af hinandens. Jeg går ud fra at I ikke skal på samme efterskole.

Du skriver at han ikke opsøger dig til en fest to dage inden han skal afsted. Jeg tænker, at det kan der være flere grunde til det. Måske ved han godt at det bliver svært at holde kontakten når I skal på efterskole og derfor prøver han allerede nu at tage afstand. Det kan også være han synes det er svært at se dig igen, fordi han synes det er hårdt at skulle sige farvel til dig. Jeg kan ikke svare dig på om han vil dig eller ej, men ud fra det du skriver så tænker jeg at han trækker sig væk fra dig, fordi han godt ved at jeres forhold bliver svært at fortsætte. Det betyder ikke at han ikke stadigvæk synes du er sød, men realistisk set, ved han godt at bliver det svært for jer at forsætte.

Jeg kan godt forstå du er ked af det. Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til nogen, som man er rigtig glad for. Det er svært for mig at sige om du prøvede nok. Hvis du prøvede mere kan det godt være du kunne have fået ham til at fortælle hvad han tænkte om jer to. Det kan også være at han blev nød til at fortælle dig, at han ikke synes I kunne fortsætte.

Du skriver at du ikke vil være en plageånd når han starter på efterskole. Det kan jeg godt forstå. Hvis det kan hjælpe dig til at komme videre, tænker at jeg at du måske alligevel kan skrive til ham og fortælle at du faktisk er rigtig glad for ham. Så ved han i hvert fald at du kan lide ham. Det er ikke sikkert han kan gengælde dine følelser, måske kan han? Men så kan du måske komme af med nogle af de forvirrede tanker du går rundt med i hovedet.

En ting jeg også tror kan være svært, er at han starter på efterskole før dig. Du sidder stadig derhjemme og jeg tænker derfor at du måske kan føle dig som den ”forladte”. Det er dig der sidder hjemme, mens han er videre og oplever en masse nyt. Du skriver at du også selv snart skal på efterskole og jeg tror det vil hjælpe, når du selv skal afsted også. Så vil det måske være nemmere at komme videre, fordi du møder en masse nye mennesker.

Til sidst har jeg lyst til at sige, at det er altså er helt okay at være ked af det og savne ham. Det kan være rigtig hårdt og nogle gange kan det føles som om man aldrig kommer videre, fordi det gør så ondt indeni. Du skal også bare give dig selv lov til at græde over det. Det hjælper tit at få grædt en masse ud. Jeg er også sikker på at du nok skal komme videre på et tidpunkt og også møde andre søde drenge.

Kærlig hilsen

Sine