Forælskelse

brevkassespørgsmål

Forælskelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Det gør ikke undt dette. Men jeg er forælsket i en fra min klasse. Men jeg kan føle på nogle af de andre drenge også er forælsket i hende. Især 2 af dem. Det ser ud til at variere meget mellem hvem hun bedst kan lide. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få hende til at vælge mig som kæreste. Der er ingen der har kærester i klassen, men jeg er bange for at hun bliver kærester med en anden dreng. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Normal

false

DA
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig

Jeg synes det er rigtig godt at du skriver til brevkassen med dit spørgsmål, for det her med at være forelsket kan gøre en helt forvirret. Det er nemlig både dejligt at være forelsket, men nogle gange også rigtig svært at finde ud af hvad man skal gøre.

Hun lyder som en sød pige hende her fra din klasse, siden I er flere der gerne vil være kærester med hende. Jeg kan godt forstå at du gerne vil have at hun skal vælge dig som kæreste, i stedet for de andre, men det er svært at få folk til at vælge en. Man kan nemlig ikke styre hvem man bliver forelsket i, det sker helt af sig selv, hvis I godt kan lide hinanden.

Men du kan selvfølgelig gøre nogle ting, så hun får øjnene op for hvor sød du er. Du kan starte med at bruge mere tid med hende, ved f.eks. at følges til og fra skole, snakke med hende i frikvarterene eller noget helt tredje. På den måde lærer I hinanden bedre at kende, og så er det meget nemmere at begynde at føle noget for hinanden også.

Når der er gået lidt tid, så tror jeg at du finder ud af om hun også kan lide dig, og gerne vil være din kæreste, eller om hun ikke er blevet forelsket i dig. Og lige meget hvad der sker, så tror jeg at det er rart for dig at finde ud af hvad hun føler, så du ikke behøver at gå rundt og tænke så meget over det.

Jeg håber du kunne bruge mit svar og at du snart finder ud af om hende her pigen, også synes at du er noget helt specielt.

Venlig hilsen Marianne

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål