Forvirret over samme fyr gennem længere tid
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej brevkasse. Er forvirret, så nu får i lige hele historien. Prøver at gøre den så kort som muligt, selvom det bliver svært. Håber i gider tage jer tid til at læse det.
Jeg er en 17 årig pige.  Det hele startede egentlig i 1g. til en af vores gymnasie fester. Jeg kyssede med en fyr fra en af mine veninders klasse, lad os kalde ham Bo, og han var faktisk en af de første fyre jeg kyssede, som jeg bagefter ikke har fortrudt. Bo var rigtig sød ved mig, og viste stor interesse. I skolen mandagen efter smilte vi til hinanden hver gang vi fik øjenkontakt. Til den næste gymnasie fest endte vi med at kysse igen. Han spurgte efter mit nummer, hvilket han fik. Mandagen efter denne fest, var det lidt akavet imellem os. Men han var hele tiden i mit hoved, og jegg havde flere gange lyst til at tage intiativ og skrive til ham. Gjorde det aldrig. Men endelig efter flere uger, skrev han til mig over facebook. Dog var vores samtale bare lidt svær at holde kørende. Synes ikke rigtig vi gik i spin. T il den sidste fest i 2g, til årsfesten hører jeg ham sige tll nogle af hans drenge venner, nede på dansegulvet, at han ikke kunne ta mig. Det forstod jeg intet af. Han kender mig jo ikke ordenligt, så virker mærkelig at han pludselig ikke kan tag mig. Mine veninder som går i klasse med ham siger, at grunden til han sagde dette, muligvis kunne være forid han ville gå i forsvar mod sig selv og ikke vil have folk skulle tro vi havde noget, idet vi har kysset to gange. Det forvirrede mig bare. Næste fest vi var til, spurgte jeg ham direkte ind til det, hvor han sagde at han ikke havde noget i mod mig, og aldrig havde sagt det? Men efter dette  begyndte jeg så småt at kysse med andre fyre og prøvede få ham ud af hovedet. Men det var svært, fordi han har virkelig gjort noget ved mig. Da jeg endelig næsten havde fået ham ud af hovedet (vii er nået frem til sommerferien nu) skriver han til mig på facebook igen.  Men ligesom før er vores samtale svær at holde igang. Min veninde fortæller at han havde sagt til hende, da et billed af mig dukkede op på startskærmen i facebook, a han synes jeg så vildt godt ud på billeder.  Det gjorde mig glad. Da vi starter i 2g er det på en mærkelig måde stadig lidt akavet imellem os. Til den første fest, ender vi med at sidde alene sammen nede på et lokalt pizza sted. Jeg skal med morgentoget hjem, men alligevel vælger han at blive i flere timer og holde mig med selvskab. Vi er så småt ved blive ædrue, og jeg oplever en side af ham som jeg aldrig har set før. Vi snakkede om alt sammen, og samtalen gik aldrig død. Og han hentydet også til at jeg skulle tage med ham hjem og overnatte. Men jeg valgte i stedet at tage morgentoget hjem (hvilket jeg hhar fortrudt. Gad godt vågne op ved siden af ham, hvor vi begge var 100 % ædrue, for på den måde at finde ud af hvor han står) . Men da vi sidder og venter på toget fletter vi fingre og ender med at kysse igen. Mange folk bgynder at kommenter på at det er 3 gang vi har kysset og sådan. Og  mine veninder siger at når de spørger ham, gider han ikke rigtig at snak om det. Den næste fest vi er til sammen, tager jeg fat i ham og spørger ham ind til om han også synes det er træls at alle folk blander sig i os. Han siger ja, og siger på samme tid at han ikke vil have noget med mig. Fair nok, bliver selfølgelig ked af det men også lettet over endelig at vide hvor han står. MEN, til den sidste gym fest inden jul, er vi til samme førfest sammen. Det er vildt akavet, end til vi begynder at blive halv beruset. vi kommer tilfældigvis til at sidde i samme bil derud, og begynder flet fingre. Resten af aftenen ligger han meget op til mig. Men jeg vælger at prøve på at afvise ham og prøver vise jeg ikke vil noget med ham. Vi tager videre i byen, og igen ligger han op til mig der. Jeg falder i, og vi ender med sidde holde i hånd og nus meget af aftenen for til sidst at kysse.  Han spurgte igen om jeg ville med ham hjem at sove - men jeg havde en aftale med en veninde så tog ikke med.  Efter dette har vi ikke skrevet sammen, og jeg føler det meget akavet imellem os.  Min veninde som går i klasse med ham, siger at han tit snakker om mig. Skal forstås på den måde, at når jeg går forbi hvor de sidder, kommenter han, "hey det var X som gik der".  ikke på sådan en for sjov måde?  og mine veninder som går i klasse med ham, siger at jeg godt kan score ham? At han gerne vil mig, men bare er for genert og ikke "tør" springe ud i at have noget med en pige?
Jeg er virkelig forvirret? Hvorfor ligger han op til mig, og kysser med mig, hvis han ikke vil noget med mig?   Han forvirrer min hjerne og følelser. Jeg har virkelig lyst til at lære ham bedre at kende og være sammen med ham en dag hvor vi begge er ædrue. Men jeg tør ikke selv tage intiativ, det har jeg ikke mod til.
Hvad skal jeg gøre? Og er han overhovedet interesseret i mig?
med venlig hilsen den forvirrede

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig flot, at du skriver herind for at få nogle svar. Jeg kan sagtens forstå, hvorfor du føler dig så forvirret, som du gør. Jeg ved, at mange piger og drenge har oplevet at stå i en lignende situation, hvor en anden person har gjort dem rigtig forvirrede. Kærlighed og forelskelse er ikke kun en dejlig følelse, men er også en følelse, der kan gøre én i tvivl og ked af det.
Jeg vil svare på dine spørgsmål et ad gangen, så godt jeg kan.
Hvorfor han ligger op til dig, hvis han alligevel ikke vil noget:
Det kan være svært at forstå og vide, hvad ham her fyren tænker om hele situationen. På den ene side virker det til igennem dine veninder, at han synes du er en smuk og sød pige, og at han taler om dig, mens det på den anden virker til, at han ikke selv ved, hvad der skal ske imellem jer.
Jeg tænker, at man kun ligger op til en person, man inderst inde gerne vil have noget sammen med. Hvis han ikke var bare en smule interesseret i dig, tror jeg ikke han ville bruge sin tid på at kysse med dig, nusse, flette fingre og vente på dit tog sammen med dig. Hvis han ikke var interesseret, så havde han nok fundet en anden pige at være sammen med. Det tænker jeg fordi, det også har stået på i et langt stykke tid efterhånden. Det er gode tegn, at han taler om dig, skriver til dig på facebook og gerne vil være tæt sammen med dig. Derfor er det helt normalt, at du bliver rigtig forvirret, når han siger, at han ikke vil have noget med dig, selvom I gang på gang ender med at kysse og holde i hånd. Jeg sidder og tænker på, at der kan være to muligheder: Enten så er han virkelig en genert dreng, der endnu ikke er helt klar - eller tør tage det første spring ud i et mere seriøst forhold, eller også er han typen, der kun gider sjov og pjat, og kun prøver at få dig med hjem og sove. Jeg kender ikke fyren, så jeg tænker, at det må være op til dig at tænke over de to muligheder.
Hvad du selv kan gøre
Hvis du mener, at ham her fyren bare er rigtig genert, så må du være den seje, der tager det første skridt videre. Du skriver godt nok, at du ikke rigtig tør tage initiativet. Hvis du ikke tør spørge ham direkte kan du vælge at skrive en SMS eller en Facebook-besked til ham, hvor du spørger, om han ikke har lyst til at tage med på cafe/en gåtur eller lave noget andet sjovt sammen, hvor I kan snakke. Du kan skrive til ham, at du gerne vil lære ham bedre at kende. Det er sejt at tage det første skridt - og han vil helt sikkert synes, at det er cool gjort af dig, hvis han selv er genert. Du skal selvfølgelig huske på, at der er en chance for, at han ikke vil. Men det er den eneste måde, som jeg tænker, at du kan finde ud af, om han virkelig vil dig eller ej.
Hvis du føler, at han måske kun er ude på sjov, skal du overveje med dig selv, om du gider blive ved med at blive såret og forvirret gang på gang. Hvis du vælger at skrive til ham og spørge om I skal ses en aften eller eftermiddag, og han ikke gider, synes jeg virkelig du skal overveje, om han er den rigtige fyr for dig. Husk på, at der findes mange søde fyre. En fyr skal behandle én ordentligt og ikke såre én. Man fortjener altid selv det bedste!
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og snart finder ud af, om ham er fyren vil noget seriøst eller ej. Jeg håber, at du tager skridtet og skriver til ham, så du slipper for at gå rundt og være forvirret meget længere.
Ellers må du have en rigtig god jul.
Venlig hilsen Mette