Forvirret Forelskelse
brevkassespørgsmål af
Mthoms
15 år
Hej cyberhus, jeg er en dreng på 15 der er blevet forelsket i en pige på 13 år. der er to os forskel, men jeg har ingen planer om "sex" med hende. Jeg er virkelig blevet forelsket i hende her. vi skriver sammen 24/7 og har en flirt. Men jeg har nogle få problemer jeg håber i kunne svare på. Først og fremmest så går jeg på samme skole som hende. vi går til badminton begge to og træner ugeligt 2-3 gange sammen. Det ene problem er at min far han kender hende godt og har kendt hende i mange år samme har jeg. I starten da han fandt ud af vi skrev sagde han ikke rigtig noget. men da han fandt ud af vi havde en flirt blev han nærmest sur på mig. Han sagde at hun var for ung at hun ikke var klar til en kærester. Det ødelagde mig virkelig meget og samme dag han sagde det stoppede vi nærmest med at skrive men vi begyndte igen, men nu går jeg og lyver overfor ham og siger vi ikke skriver. Hvad skal jeg sige til ham? Det andet problem er at hun virket nogle gange meget ligeglad med mig, hun har sagt op til flere gange hun kan lide mig og samme har jeg. Vi smiler og vinker til hinanden når vi ser hinanden. Men jeg vil rigtig gerne vide om det fordi hun ikke kan lide mig at hun virker lidt ligeglad. Og med det mener jeg det altid mig der skal skrive noget og hvis jeg ikke skriver til hende er der en chance for jeg ikke kommer til at skrive med hende den dag.

Svar:
Hej med dig :-)
Det kan være lidt svært at være forelsket sommetider, men det er dejligt, at du har fundet en sød pige, som du er så glad for :-)
Jeg kan godt forstå, at det gør dig ked af det, at din far siger, at hun er for ung til dig. Kan det være han tænker på, at hun er under den seksuelle lavalder, og at han dermed er nervøs for at I kunne finde på at have sex, hvilket vil være ulovligt? Jeg kunne godt forestille mig, at din far prøver at beskytte dig, og bliver nervøs på dine vegne. Måske du kunne forklare ham, at du er opmærksom på dette? Du kan også spørge ham, hvorfor han synes hun er for ung til dig. Det kan være, han har en anden grund, og så kan du jo altid prøve at forklare det fra dit synspunkt. Ligemeget hvad, synes jeg ikke, du skal have dårlig samvittighed over, at du ikke fortæller din far, at I skriver sammen. Det er en lille ting, og det er okay at man som 15-årig har nogle små hemmeligheder for ens forældre :-)
Du spørger også, hvad du skal tænke om, at hun nogle gange virker lidt 'ligeglad' med dig. Dette kan være svært at svare på, men jeg synes du skal huske på, at hun har sagt, at hun godt kan lide dig, og at I skriver rigtig meget sammen. Måske hun bare ikke har samme behov for at skrive så meget, og derfor ikke kontakter dig helt så meget som du ønsker. Alle er jo forskellige :-) At hun virker ligeglad, kan også være fordi hun måske nogle gange synes, at hun har brug for lidt plads eller tid, hvor I ikke skal skrive så meget. Det kan være svært at sige. Jeg tror, det bedste du kan gøre er, at spørge hende, om der er en grund til, at hun nogle gange virker ligeglad, for der kan jo være mange grunde, og det behøver slet ikke betyde noget.
Mange hilsner
Christina.