Forvirret forelskelse.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse. Her i sommerferien, begyndte jeg at have noget sammen med en dreng. Vi er sammen engang imellem, vi holder i hånd, kysser, går ture, går i biografen og chiller osv. Han er virkelig sød og køn også, og så er han virkelig vild med mig. -Men så er der den her anden dreng som er et par år ældre end mig. Vi har faktisk kun været sammen to gange, men vi har kendt hinanden siden maj og har skrevet rigtigt meget sammen. Han er så sød, så sød. Han siger de sødeste ting om mig, og når jeg er ked af det trøster han. Engang, da en jeg holdt rigtigt meget af døde (rip.) blev han oppe hele natten for at skrive med mig, trøste mig og prøve at gøre mig glad igen .. Og så er han lidt mere moden. Jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre? Jeg tænker lidt på at droppe ham den første, selvom vi ikke rigtigt er kærester, men det er ikke engang sikkert at ham den sidste er intresseret i mig på den måde. Og .. åh. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg får et stik af dårlig samvittighed over for den første hver eneste gang jeg skriver noget sødt til den sidste, og omvendt.. Og hvis jeg ender med at komme sammen med den første, og det bliver officielt. Gad vide om nummer to så bliver såret? Altså ham den første er virkelig sød, men ham den anden får mig til at føle mig så godt tilpas. Han fortæller mig at jeg er sød, og utroligt smuk. Jeg har meget lav selvtillid, så det gør mig så utroligt glad. Ham den anden fortæller mig ikke at jeg er sød eller smuk, men måske er det fordi han er så vild med mig. Åh, hjælp mig. Knus "Den forvirrede"

Svar:
Kære forvirrede
Mange tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå det må være svært, når der er to drenge, du godt kan lide at være sammen med. Det er helt normalt at få dårlig samvittighed. Det har du måske fordi du godt selv ved, hvordan du ville have det, hvis en af drengene også skrev søde ting til en anden pige end dig?
Du skriver om ham den første at han er køn, sød og at han virkelig er vild med dig. Du skriver ikke rigtig noget om, hvad er er for nogle ting du specielt godt kan lide ved ham, ud over at han er sød og køn.
Om ham den anden dreng skriver du, at han siger søde ting til dig, trøster dig, gør dig glad og får dig til at føle sig godt tilpas. Ud fra dine egne beskrivelser, synes jeg derfor det lyder som om at der er flere ting ved nummer to, end nummer et, som du godt kan lide. Hvad tænker du om det?
Du spørger om nummer to bliver såret, hvis det ender med at du kommer sammen med nummer et. Når du skriver sådan tænker jeg på, om du har fortalt nummer to, at du faktisk godt kan lide ham? Hvis ikke du har det, så synes jeg du skal prøve at snakke med ham om hvad du føler. På den måde kan du også finde ud af hvad han egentlig føler for dig.
Der er altså to drenge her, som du begge er interesseret i. Du skriver at du tænker på at droppe ham den første. Jeg synes det er en god idé at beslutte dig for, at droppe enten den eller anden, så du ikke er sammen med to på én gang. Det synes jeg, både for drengenes skyld, men også for din egen skyld, fordi du netop selv siger, at du har det dårligt med at have gang i to én gang.
Hvis du finder ud af at ham nummer to også er vild med dig, så kunne det godt, for mig lyde som om det er ham du hælder mest til? Men du må prøve at mærke efter din mavefornemmelse, så du kan vælge det du synes er bedst.
Venlig hilsen Sine