Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 2 dage siden

Kære Brevkasse.

Jeg er en 14 årig pige, der har en rigtig sød flirt kørende. Drengen jeg skriver med, er noget så sød. Men problemet er, at der er to piger der står i vejen for det hele. Min flirt og jeg har tidligere hen skrevet sammen, men de har sat en stopper for det hele. Det frygter jeg der sker igen. En af hans veninder, er min gamle bedsteveninde, og hun ved ALT det jeg har sagt om ham. Jeg er bange og fovirret over, om hun siger det videre. Det er bestemt ikke onde ting jeg har sagt om ham (tværtimod), men det er mere pga. hendes nye bedsteveninde. Det bekymre mig lidt, for jeg kan virkelig godt lide den her fyr. Håber i vil besvare mit spørgsmål så hurtigt i kan.

Knus og kram den forvirret pige

Svar:

Hej med dig

Hvor dejligt for dig, at du har gang i en god flirt med en sød fyr. Tillykke med det. Det lyder dog til, at du er i en ubehagelig situation, hvor du ikke helt ved, om de to piger kommer til at ødelægge din flirt. Du skriver, at de før har ødelagt en flirt imellem jer, så jeg kan godt forstå, at du bekymrer dig om, om det vil ske igen.

Nogle gange siger man noget til en veninde og regner ikke med, at det kommer videre. Derfor kan det være rigtig ubehageligt, når man frygter at det måske bliver sagt videre. Så jeg kan godt forstå, at du ikke synes, det er særlig fedt. Mit bedste råd til dig er, at tage en snak med de to piger, hvor du fortæller dem, at du er nervøs for at de siger noget videre. Det er ofte en god ide at snakke om tingene, selvom det kan være grænseoverskridende. Det vil sikkert også være bedre for dig, end at du sidder og har en masse ubehagelige tanker derhjemme. Du kan evt høre, om I skal mødes et sted, og så tage en snak. Det kan også være, I kan gå et sted hen, når I er i skole og snakke. Der er også mulighed for at skrive til dem på facebook eller give dem et brev med hjem, så du ikke skal sidde overfor dem. Måske kunne du også tage en snak med din flirt og spørge ham, om han har fået noget af vide. Der er rigtig mange gode ting ved at være ærlig og tage en god snak med folk, hvis man er nervøs for noget. Hvis han også kan lide dig, så vil han sikkert blive glad for, at du siger tingene, som de er og fortæller om dine tanker.

En anden ting, du kan overveje, er hvilke ting du siger til de her piger i fremtiden. Nu er det anden gang, de måske siger noget videre, så kan det være, de ikke er så gode til at holde på sådan nogle hemmeligheder. Du kan tænker over, om du skal lade være med at sige noget til dem, som du ikke vil have at andre skal vide. Sådan kan du passe på dig selv, så du ikke sidder og er så nervøs en anden gang.

Jeg krydser fingre for, at I bliver ved med at flirte, og måske snart bliver kærester - og at de to piger ikke ødelægger det den her gang.

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål