Forvirret
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Det er at jeg har en ven. En drengeven.
Jeg har kendt ham siden jeg var 2 år siden. Vores forældre er er venner, så vi ser hinanden ca. 5-6 gange om året.
Vi er virkelig gode venner.
Jeg holdte konfirmation i lørdags. Han var inviteret, men kom ikke, fordi han var "syg". Det ved jeg godt han ikke var. Han er lidt... jeg vil ikke kalde ham psykisk syg, men han har det svært til tider.
Men han ringede og sagde tillykke, og jeg blev simpelthen så glad fir at høre hans stemme!
Jeg savner ham.
I nat drømte jeg... okay det lyder mærkeligt.
Jeg drømte at vi kyssede og havde sex...
Og nu kan jeg ikke lade vær med at tænke på ham, og min drøm og hvordan det ville være i virkeligheden... er forvirret

Svar:
Kære du.
Tak, fordi du skriver. Hvor lyder det bare dejligt, at du har en god ven, som du nyder at være sammen, det er virkelig rart. Jeg kan også godt forstå, at din drøm forvirrer dig, for sex er jo ikke noget, man altid tænker skal ske med ens venner. Jeg tror dog, det er helt almindeligt at have sådan nogle drømme om de fyre man har i sit liv. Jeg tror rigtig mange tænker over, hvordan det ville være, hvis de var sammen med deres ven, og det kan man sagtens drømme om også. Det kan også være man har sådan nogle drømme om andre end sine venner, f.eks. sin lærer eller en af sin fars venner. Det er helt naturligt, for det er jo en alder, hvor sex pludselig begynder at blive rigtig spændende, så man tænker rigtig meget på det, og så dukker det også op i drømme. Det kan være svært at glemme de drømme igen, for de kan jo ofte være ret rystende, da det måske er noget, man slet ikke har tænkt på før. Jeg kan også godt forstå, du bliver forvirret, for man kan hurtigt komme til at tænke en masse ting om, hvad det så betyder. Er man vild med ham, vil man gerne have det sker i virkeligheden også, hvordan ville det være i virkeligheden, er det noget han vil osv. Jeg tror, det bedste er lige at give det lidt tid. Hvis du bliver ved med at tænke på ham, og måske får lidt sommerfugle i maven, når du tænker på ham, kunne det jo godt være, der var et eller andet. Men det kan også sagtens være, det forsvinder igen om nogle dage. Så tag det en dag ad gangen, hvis ikke det forsvinder, kan du jo prøve at ses lidt med ham og mærke, hvordan du har det sammen med ham. Det kan jo også være, det bare er din ven i din drøm, som du måske er lidt vild med, men måske ikke din ven i virkeligheden, hvis du forstår. Det er jo også okay at være lidt vild med nogen. Det kan være lidt forvirrende i starten, fordi man ikke altid selv ved, at man er vild med personen, men det løser sig for det meste.
Jeg håber, du kan bruge mine svag, og at du snart er mindre forvirret. Du er meget velkommen til at komme i vores 1-1 chat eller skrive igen her, hvis du har lyst og brug for det.
Sophie