forvirret
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
hej brevkasse. jeg har i en længere periode gået rundt og været ked, trist, deprimeret osv over en ting som er svært at forklare men prøver. jeg har altid været den der sports/drenge pige som ja elsker alt det drenge laver. SKAL lige siges dette med kærester, sex er ikke noget jeg har prøvet før ja jeg er jomfru. og har ikke kigget efter nogen på den måde jeg er mest til hemmelige crush. jeg er til piger det har jeg vidst i nogen år troede jeg,, ihvertfald indtil jeg mødte denne ældre fyr som jeg er blevet dybt forelsket i. jeg ser ham hverdag næsten i mit trænings center og ja det komplicere det endnu mere og det er så trist og nederen. jeg er en pige som godt kan lide mit lange hår og lidt læbepomade, går i helt normalt tøj, men jeg hader mine bryster og ville ønske de ikke var der hvorfor tænder jeg på ældre mænd men vil have et liv med en pige. ej det er så forvirret... er jeg ikke homoseksuel eller hjææææællllppppp er jeg ved og blive tosset eller hvad sker der. knus LM

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå at du er forvirret, når du føler at du er til piger men samtidig oplever lige pludselig at være forelsket i en fyr. Jeg tænker at det med seksualiteten er noget der udvikler sig gennem hele livet. Nogle mennesker har ikke de store "udsving" og andre opdager med tiden at de faktisk er til noget andet end det selv havde troet. Jeg tænker det er helt naturligt...men selvfølgelig vildt forvirrende.
Det kunne være at du har tænkt at du er til piger fordi du aldrig før har været tiltrukket af en fyr. Måske har det betydet at du har konkluderet at du var til piger uden egentlig at være det? Op gennem teenageårene, hvor både krop og sind udvikler sig voldsomt er det helt naturligt at blive tiltrukket af sit eget køn...for både piger og drenge. Det behøver ikke betyde at man er homoseksuel.
Men det kan selvfølgelig også være at du måske både er til mænd og kvinder? At du er bi-seksuel? Det kunne i hvert fald forklare hvorfor du føler dig tiltrukket at begge køn.
Måske er du kun til piger, men er tiltrukket af den her ældre mand på grund af noget andet end noget seksuelt? Nogle gange kan forelskelse og fascination af et andet menneske godt ligne hinanden lidt. Måske er der et eller andet ved ham som bare er spændende og vildt fascinerende...måske lige præcis fordi han er ældre?
Alle de her tanker jeg gør mig når jeg læser dit spørgsmål er selvfølgelig bare en masse måske´er. Svaret skal selvfølgelig findes inde i dig, men måske har du brug for at handle mere aktivt på dine følelser end du har gjort indtil videre for at blive klogere på hvad de her følelser betyder?
Du skriver at du indtil videre mest har haft hemmelige crushes og det tænker jeg måske du skal overveje at gøre noget ved. At du faktisk skal overveje at afprøve de her følelser i praksis. Hvad sker der hvis du faktisk gav udtryk for dine følelser overfor en pige, eller overfor den her mand du nu er forelsket i lige nu. Hvad sker der hvis du kyssede med ham, eller med en pige?
Vi kan sagtens have tanker om hvordan vi er indeni, men det kan godt vise sig at være anderledes i virkeligheden.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med at det er nederen fordi du ser ham hver dag. Er det fordi han er i et forhold? For hvis han ikke er i et forhold, kunne det jo i stedet være en fordel at du ser ham så tit. Hvis du altså skulle prøve at handle på det du føler i modsætning til at tænke for meget.
Måske tænker du at det vil være alt for stort skridt? Måske har du i stedet mere brug for at tale med andre som har stået i en lignende situation omkring deres seksuelle identitet?
Jeg ved ikke om du kender dem men hos lgbt.dk kan du få anonym rådgivning via chat eller telefon omkring seksuel identitet. Måske kunne det hjælpe dig lidt på vej ud af forvirringen? Du kan læse mere om lgbt.dk og deres rådgivning her
Hvad end du ender op med at gøre, tror jeg det vigtigste er at du ved at du nok skal "lande" på et eller andet tidspunkt. Jeg er sikker på at du nok skal blive mere afklaret med hvem du er og hvad du "er til". Bliv ved med at udforske og undersøge det aktivt, og ikke gå for meget med tankerne alene...så er jeg sikker på du nok skal finde de svar du søger.
Mange hilsner
Niels-Christian