Forvirrende tøs
brevkassespørgsmål af
Chiz
18 år
Hej Cyberhus.
Jeg er en pige der står i en meget træls situation. Jeg er åbent lesbisk og har været det i mange år. Går nu i klasse med en pige, som har fanget min opmærksomhed.. For et års tid siden var vi til fest, hvor hun lagde meget op til at vi skulle kysse og sådan, og jeg fviste hende, da hun dengang intet sagde mig.. Ugerne efter begyndte hun at opføre sig underligt. Hun sagde og gjorde ting, jeg ikke ved hvordan skal forståes.. Bl.a. havde vi en episode, hvor vi var alene i klasselokalet. Vi faldt i snak, og kom ind på "Mig og hende". Jeg sagde i sjov, jeg ikke ville ligge an på hende for vidste godt det skib var sejlet, hvortil hun svarer "Nej det er ikke". Sådan fortsatte det i nogle måneder indtil september 2016. Vi skulle på studieturen og i lufthavnen fik jeg et kraftigt angstanfald (Har OCD) og hun holdte bare om mig. Hun nussede mig og holdte om mig hele vejen igennem og nægtede at give slip på mig selvom vores lærer sagde det. Dette er sket flere gange. Bestemte ting på turen ville hun kun med mig, den ene dag på turen spurgte hun mig om jeg ikke ville massere hendes ryg, men at det skulle være under blusen.. Så døde det lidt hen omkring december da jeg begyndte at snakke med en anden lesbisk på min skole, men hun skulle hele tiden kommentere på det eller når jg generelt nævnte piger. Nogle dage går hun endda så vidt at hun nærmest "hænger" på mig i skolen. Vi sad ved siden af hinanden for nogle dage siden i skolen, og hun ville hele tiden have min opmærksomhed.. Når jeg fx tog hendes hånd lod hun mig bare holde den indtil en af os gav slip, og på et tidspunkt lå min hånd over hendes, og her smilte hun bare og lod den være til det var naturligt at rykke den igen.. Hun vil kramme og sådan.. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, for har svært ved at forestille mig hun skulle være interesseret, fordi hun får halvandet år før hun sprang ud sagde jeg ikk havde en chance.. What to do??
Hilsen Mig :/

Svar:
Kære dig
Ud fra det du beskriver, så lyder det til at hun er interesseret i dig nu - selvom hun tidligere har sagt at du ikke havde en chance. Måske spillede hun bare kostbar dengang? Hvis hun ikke er interesseret i dig nu, så giver hun godt nok nogle meget blandede signaler, og så tænker jeg at det vil være helt fint hvis du spørger hende direkte. Du kan jo fortælle hende at du oplever at hun flirter med dig, og at du gerne vil have klar besked om hvorvidt hun rent faktisk er interesseret. Hvis hun er det, så kan du jo overveje at invitere hende på en date, så I kan lære hinanden bedre at kende uden for skolen. Hvis hun nu stadig fastholder at hun ikke er interesseret, så må du jo tage hendes ord for gode varer, og kun se hende som en veninde. Under alle omstændigheder virker det til at hun gerne vil dig. Om det så er som ven eller kæreste, er du nødt til at spørge om. Måske er hun heller ikke selv helt sikker, og så kan I jo finde ud af det sammen, ved f.eks. at gå på date. Hvis I ender med at være kærester, så husk at det kan være en god idé at snakke om jeres forventninger til hvordan I skal være i skolen, og hvad der skal ske hvis I går fra hinanden (det kan være lidt svært hvis man bliver uvenner, når man går i klasse sammen).
Jeg håber du finder modet til at snakke ærligt med hende og at du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen
Signe