Forvirrende pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey Cyberhus.
Jeg har en rigtig god veninde som jeg er helt vild med, tror faktisk jeg er forelsket i hende. men hun har selvfølgelig en kæreste og det har jeg rigtig nederen på over, men det betyder jo ikke jeg vil give op, de seneste uger jeg har kendt hende har jeg ikke lavet andet end at overbevise hende om at hendes kæreste ikke er den rette for hende, men jeg er. hun har selv skrevet til mig at hun ikke har så mange følelser for hendes kæreste som hun plejer, men hun giver stadig ikke slip på ham ligemeget hvad jeg gør! jeg har prøvet at sende hende blomster og hver gang vi har været sammen har jeg behandlet hende som en prinsesse, jeg føler nogen gange at hun flirter ret meget med mig og jeg gør selvfølgelig det samme med hende fordi jeg kan lide hende, men ved ikke hvorfor hun flirter med mig nu hvor hun har en kæreste? det sådan lidt mærkeligt, men her kommer det så.. vi var på leger skole her for et par dage siden og vi går på samme skole, drenge og piger måtte sove sammen så jeg spurgte hende om hun ville sove sammen med mig, hun svaret ja. vi havde en rigtig hyggelig nat og  lå bare og snakket i vildt lang tid også sagde hun lige pludselig at hun ville være sammen med mig, også blev jeg selvfølgelig forvirret fordi hun jo har en fyr, men så efter hun havde sagt det til mig så svaret jeg så ikke og faldt bare i søvn, også næste morgen spurgte jeg hende så hvorfor hun sagde til mig at hun ville være sammen med mig, hun svaret så at hun ikke kunne huske hun havde sagt det? og det gjorde mig så endu mere forvirret, fordi jeg ved hun sagde det. måske er hun bare bange for at indrømme det fordi hun ikke vil fremstå som en der er utro imod hendes kæreste? jeg ved ikke helt, hun er svær at finde ud af og ved bare ikke rigtig hvad jeg skal stille op? kan i hjælpe? svar hurtigst muligt. - Sebastian

Svar:
Hej S
Jeg kan godt forstå det må være meget forvirrende og at du ikke ved hvad du skal stille op. Forelskelse er en fantastisk følelse, men det kan også være forvirrende og frustrerende. Jeg tror der er mange, der ligesom du, ikke ved hvad de skal tænke og tro når de er forelsket.
Det lyder på det du skriver, som om du tydeligt viser hende, at du er interesseret i hende. Jeg synes det er et rigtig godt og rigtig modigt første skridt at vise hende, at du vil hende. Jeg kender ingen piger, der ikke bliver smigret over den slags. Især ikke hvis hun også kan lide dig, og det lyder til at det kan hun.
Jeg kan godt forstå det er forvirrende at hun så stadig er sammen med sin kæreste. Det kan være svært at skulle give slip på en man holder af, men som man ikke længere er forelsket i, fordi man har haft noget helt specielt sammen. Måske er det derfor hun ikke går fra sin kæreste? Men det kan også være hun stadig er vild med ham. Det er det der er så svært at vide. Det er netop det, der er svært ved at være forelsket i en, nemlig det at man ikke ved om den anden er lige så forelsket tilbage.
Måske var det en ide, hvis du snakkede med en kammerat? Nogle gange er det lettere for folk "udefra" at se hvad der foregår, fordi de ikke bliver blændet af deres følelser på samme måde. Eller måske har de hørt noget om hvad hun tænker om dig.  Uanset hvad så kan det være rigtig rart at snakke om det med en anden. Få en ny synsvinkel, et godt råd eller måske bare blive lyttet på. Tanker har det med at vokse sig større og større inde i hovedet til man til sidst ikke længere kan holde styr på dem og så kan det være dejligt at få dem ud og vendt med en ven.
Hvis du synes det bliver for privat at snakke med kammeraterne om det, så kan du også prøve 1-1chatten her på cyberhus, hvor du kan snakke anonymt med en voksen om de ting der fylder hos dig.
Det lyder til at hun sender meget blandede signaler til dig om hvad hun vil. Måske er hun selv meget i tvivl.
Hvis du kan mærke at du virkelig har brug for afklaring så er der i sidste ende kun en måde at få et klart svar, og det er ved at spørge hende direkte. Måske du kunne finde mere frem af det mod du allerede har vist hende og spørge hende direkte hvad der sker mellem jer? Hvis du gør det så skal du selvfølgelig også være klar på at få et svar. Med det mener jeg et svar uanset om det er det svar man gerne vil have.
Jeg synes ud fra det du har skrevet, at det lyder til at I kan lide hinanden. Så uanset hvad I finder ud af der skal ske, så er det dejligt at føle sig forelsket, selvom det kan være svært at finde ud af hvad man skal stille op med det.
Jeg ønsker dig al held og lykke med kærligheden og håber, at du kan bruge mit svar!
Med venlig hilsen Astrid