Forvirrede følelser
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Først skal jeg nok lige gøre opmærksom på, at jeg er sikker på at jeg er bisexuel, ikke at jeg har været sammen med andre piger, men ved at jeg tænder på dem. Det har jeg vidst i nogle år, og jeg er 19 nu. Lige nu er jeg i et forhold med den dejligste fyr, vi har været sammen 7 måneder og jeg elsker ham virkelig højt. Men jeg er begyndt at blive forvirret. For noget tid siden lærte vi en pige at kende, som jeg har et super godt venskab med nu. Hun er en af mine allerbedste og tætteste veninder, og så er hun (tilfældigvis) lesbisk. Vi har stort set fra starten af vores venskab været meget "pusse-nusse" med hinanden, forstået på den måde at vi krammer rigtig meget, holder i hånd, fletter fingre og sidder på skødet hos hinanden. Hun har et eller andet over sig der gør at jeg bare føler mig super tryg og afslappet når hun er der. Men nu er jeg som sagt forvirret. Jeg har aldrig haft følelser for en pige før, men jeg er ret sikker på at jeg har fået følelser for min veninde. Jeg tænker på hvordan det ville være at være sammen med hende, og har haft lyst til at kysse hende rigtig mange gange. Dog bliver jeg ved med at tænke, at jeg ikke ville forlade min kæreste "bare" pga. det her, så seriøst er det heller ikke, men omvendt kan jeg ikke bare holde mine følelser skjult. Det er også derfor de begge ved det. Men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, så håber der er nogen der har nogle gode råd

Svar:
Hej med dig.
Det lyder da rigtig dejligt, at du har en kæreste, som du er glad for og det lyder til, at i har det rigtig godt sammen. Så jeg kan godt forstå, at du føler dig forvirret over, at du nu også har fået følelser for din veninde.
For det føste syntes jeg, at det er rigtig fint, at du er afklaret omkring din biseksualitet og det er også meget flot, at du har fortalt både din kæreste og din veninde, hvordan du har det. Jeg tænker, at det må have været svært for dig, at være ærlig omkring dine følelser og det er rigtig flot, at du har snakket med dem om det.
Du skriver, at du ikke vil forlade din kæreste, fordi du ikke syntes, at de følelser du har overfor din veninde er så seriøse og jeg kan godt forstå, at du ikke vil forlade din kæreste. I forhold til de tanker du har om din veninde og de følelser du beskriver, kommer jeg til at tænke to ting:
1: Du skriver, at du tænder på piger, men at du ikke har været sammen med en pige endnu. Så jeg tænker, at de tanker du har om din veninde, måske kunne handle om din lyst til, at være sammen med en pige og udforske din seksualitet. Det er helt natuligt, at man kan have lyst til, at eksperimentere med og afprøve forskellige ting, for at finde ud af , hvad man kan lide.
2: Når jeg læser dit brev, får jeg dog en fornemmelse af, at du er blevet ret vild med din veninde, og at det derfor måske ikke kun handler om, at udforske din seksualitet. Så hvis du virkelig er forelsket i din veninde, tænker jeg, at du er nød til at gøre op med dig selv, hvad du gerne vil.
Da du allerede har fortalt både din kæreste og din veninde hvordan du har det og ikke har lyst til at gå fra din kæreste. Tror jeg du er nødt til, at prøve, at fokusere på det venskab du har med din veninde og måske ville det være en god idé, hvis du og din veninde ikke var så "pusse nusse" agtige overfor hinanden. Så de tanker du har omkring, at være sammen med hende, kan komme lidt på afstand.
De følelser du har for din veninde forsvinder nok ikke af sig selv. Så hvis du har besluttet dig for, at du vil blive sammen med din kæreste, tror jeg det er vigtig, at du fokuserer på det i har sammen og prøver at holde lidt afstand til din veninde, så de følelser du har for hende, med tiden vil blive mindre.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Majbritt