Fortvivlet

brevkassespørgsmål

Fortvivlet

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej,

jeg har i ca 1 år været meget forelsket i en af mine bedste venner! Altså vi har flere gange kysset til s,p eller K.

Men jeg vil gerne på en diskret måde finde ud af om hun har samme følelser. Men jeg vil ikke spørge. Vi hænger meget op af hinanden, og holder lidt på hinanden når vi er fulde.

Ville det ødelægge venskabet, hvis jeg prøver at gå all in? (Kys og berøring).

Har i nogle gode måder at man kan forføre hende på uden at det bliver for grænseoverskridende.

Jeg vil hende virklig gerne!

Svar:

Hej Anonym

Forelskelse er både fantastisk og frygtelig på én og samme tid. Lige så vidunderligt det kan føles i maven når man er tæt på den man er forelsket i lige så frygteligt føles det når man er i tvivl om hun har de samme følelser.

Jeg kan godt forstå du er bekymret for om jeres venskab vil ændre sig hvis du prøver at gå all in. Jeg bliver nødt til at svare dig...jeg ved det ikke. For nogle vil det ikke have den store betydning og for andre vil det gøre stemningen efterfølgende mærkelig.

Måske kyssede hun kun med dig fordi det var en del af s, p eller k? Måske er hun lige så vild med dig som du med hende, og måske går hun og tænker på samme måde som dig, men hun tør ikke spørge? Den eneste sikre måde du kan blive afklaret på er ved at spørge eller gå all in og kaste dig ud i et kys.

Først og fremmest tror jeg du skal spørge dig selv om hvad der er vigtigst for dig. Er du klar til at risikere at jeres venskab ændrer sig? Og jeg skriver ændrer sig fordi jeg ikke tænker det behøver at ødelægge jeres venskab. Det kan være det bare bliver anderledes. Men som du selv siger er der selvfølgelig en risiko for at det kan blive ødelagt...er du klar til at løbe den risiko?
Hvis du når frem til at du er klar til at tage chancen skal du beslutte dig for om det giver mest mening at fortælle hende hvordan du har det, eller om du vil kaste dig mere direkte ud i det og give hende et kys som du selv foreslår.
Det lyder som om du kender hende ret godt, så der må du prøve at overveje hvad hun er for en type...hvad vil virke bedst på lige præcis hende?

Nå men altså...jeg kan ikke rigtig give dig nogle præcise svar på om du skal eller hvordan du skal. Men i sidste ende må du som sagt beslutte dig for om du r så vild med den her pige at du bare bliver nødt til at give det en chance. Som du beskriver din følelse, lyder det på mig som om du bliver nødt til at gøre noget ved det her?

Du har måske hørt udtrykket: Hvis man ikke satser kan man heller ikke vinde. Det er jo rigtigt nok, men hvis man satser i kærlighed er der selvfølgelig også risikoen for at man ikke vinder og at det så gør ondt. Men på den anden side er der også en chance for at man vinder...og det er ret så fedt at vinde i kærlighed, og jeg tror de fleste mennesker senere i livet fortryder de kys de ikke gav meget mere end de kys de gav.

Håber du finder den bedste løsning for dig...og modet til at føre den ud i livet.

Bedste hilsner
Niels-Christian