Foreskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har haft det meget svært på det sidste, fordi at jeg er blevet forelsket i en pige, og jeg ved ikke hvordan hun har det. Vi var været alene et par gange. Første gang snakkede vi bare. Anden gang så vi en film og hyggede. Jeg har længe kunne lide denne pige, og da jeg kunne se et motiv til at hun måske også kunne lide mig, blev jeg endnu mere nysgerrig... Med det mener jeg, at jeg engang så hende sammen med en veninde, som senere spurgte efter mit nummer, senere holder den veninde en fest, hvor hun udfordrer mig og pigen, som jeg kan lide, til at kysse. Det gjorde vi så. Jeg har fortalt hende om mine følelser, og hun ved ikke rigtigt hvordan hun selv har det. Hun siger at hun rigtig gerne vil lære mig bedre at kende. Jeg har aldrig følt sådan her for nogen før, og jeg er altid glad når jeg ser hende, eller når jeg er sammen med hende. Og så tænker jeg hele tiden på hende, og skriver op til flere hundrede sms'er hver dag, med hende. Så har jeg lige to spørgsmål: 1. Kan dette give tegn på at hun kan lide mig? 2. Hvad kan man snakke om uden at det bliver kedeligt og akavet, når man er sammen med en pige?

Svar:
Hej med dig.
Det lyder til du er rigtig glad og forelsket i den her pige, og umiddelbart virker det til at i begge har lyst til at se hinanden, og skrive mange sms'er med hinanden hver dag.
Det med kærlighed er altid svært, for man kan aldrig være sikker på om ens følelser er gengældt, dog vil jeg mene at fordi du har fortalt hende om dine følelser og at hun ikke udelukker dig er et plus. Du skal tænke på, at du måske har tænkt på hende i længere tid end hun har tænkt på dig, og derfor godt ved hvad du føler.
Hun har fortalt dig at hun gerne vil lære dig bedre at kende, så det må du jo hjælpe hende med. Jo bedre hun lærer dig at kende, jo før ved hun også om hun kan gengælde dine følelser.
Med hensyn til hvad man kan snakke med piger om, skal du prøve ikke tænke så meget over det. Hvis du først begynder at tænke over det, så kan det nemlig først der blive lidt svært.
Men du kan prøve at spørge indtil hvad hun kan lide at lave, hendes familie, hverdags ting eller fortælle hvad du synes der er sjovt at lave. Prøv at finde ud af om I har nogle af de samme interesser som I kan snakke om. Det vigtigste er, at du også fortæller om dig selv og ikke kun spørger ind til hende, fordi så kan hun lærer dig at kende på den måde.
Og så længe i skriver sammen, er der vel også noget i de sms'er i kan snakke om når i er sammen privat.
Jeg håber du kan bruge mit svar. :)
MVH Camilla