Forelsket, skrive et brev?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
Jeg er startet i en ny skole, og er blevet helt vild med en dreng, og vi skriver sammen hver dag. Jeg vil gerne skrive et personligt brev til ham, men aner ikke hvad der skal stå andet end at jeg er vild med ham. Håber i kan hjælpe eller måske har nogle råd.. :)

Svar:
Hej med dig
Hvor lyder det skønt, at du er blevet vild med en dreng, det giver sådan en dejlig følelse i kroppen at være forelsket. Det lyder som en dejlig ide, at du gerne vil skrive et personligt brev til ham - det er altid rart at få et brev, som er skrevet helt specielt til en. Jeg vil sige, at jeg synes det er vildt sejt af dig, at du gerne vil skrive et personligt brev til den her fyr, da det måske er nemmere bare at skrive en sms, eller en besked på facebook, men du tager ikke bare den nemme udgave. Der er nu bare noget helt andet, og mere betydningsfuldt i at skrive et brev, så jeg synes virkelig at det er en fin tanke du har. Jeg vil prøve at komme med nogle forslag til, hvad du fx kunne skrive i brevet.
Du kan fx skrive noget om, hvad der sker i din krop, når du ser ham. At du fx bliver varm inden i, får bobler i maven, eller at der helt automatisk kommer et smil frem på dine læber, når han træder ind af døren. Du kan også skrive, at du er rigtig glad for, at du har lært ham at kende, og at det er dejligt at skrive med ham hver dag. Ellers kunne du skrive hvilke egenskaber, som du synes er gode ved ham, fx om han er god til at spille fodbold, god til matematik, god til at lytte, eller hvad du netop har lagt mærke til, at der facinerer dig hos ham. Du kan også kommentere på hans udseende, at du fx synes, at han har flotte øjne, noget pænt hår eller en sej tøjstil.
Hvis du har lyst til, at I skal ses mere, kunne du måske prøve at skrive om han har lyst til at I skal lave noget sammen en dag efter skole. Fx se en film, gå en tur, spille et spil, drikke kakao eller noget andet, som du tænker kunne være hyggeligt at lave sammen. Derudover kan det også være hyggeligt at skrive et lille kærlighedscitat eller lille vers fra en sang eller en bog som du godt kan lide. Måske kan du finde noget som du synes kan fortælle, hvordan du har det med ham eller minder dig om ham.
Jeg håber du kunne bruge mine råd, og får skrevet et brev som I begge bliver glade for.
Bedste hilsner fra
Annika