Forelsket men ikke gengældt

brevkassespørgsmål

Forelsket men ikke gengældt

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Hej cyberhus.

Jeg er forelsket i den her pige, men det er ikke gengældt.

jeg har gået i klasse med hende i er stykke tid og syntes hun er helt fantastisk.

vi har skrevet en del sammen om det, og hun siger at jeg er en god ven, men det er kun det.

Nu skal vi starte på 2 forskellige skoler og jeg tænker at det måske kunne være en fordel?

jeg tænker på hende konstant og drømmer om hende.

er der noget jeg kan gøre så hun måske ville komme til at få følelser for mig?

hilsen den forelskede dreng.

Svar:

Kære dig
Det kan være rigtig svært det der med at være forelsket i en person, og så vide at det ikke er gengældt.
Det kan gå rigtig ondt, og man går hele tiden og håber på, at personen skal ændre mening og blive vildt forelsket i én.
Jeg synes, at det er så fint, at du skriver her til os, når du ikke ved, hvordan du skal kunne få pigen til at få følelser for dig.

Først og fremmest skal du vide, at vi ikke skal kan bestemme, hvem det er vi forelsker os i.
Man vælger altså ikke, at nu skal man blive forelsket i en bestemt person, men det er nogle ting inde i kroppen som gør, at vi går hen og bliver vild med en eller anden tilfældig person.
Det kan derfor være rigtig svært, måske umuligt for dig at bestemme, hvilke følelser pigen har over for dig. Hun har altså ikke selv valgt, at hun ikke er forelsket i dig.
Jeg kan godt forstå, at du tænker, om det kan være en fordel at I starter på hver jeres skole, og der er selvfølgelig nogle ting du kan prøve at gøre, for at vise hende, at du virkelig mener, at du er vild med hende.

Når I nu er venner, så kan du altid spørge hende om I ikke skal lave noget sammen en dag. Det kunne være ting som at tage på café, en gåtur, lave lektier sammen, lave mad sammen eller måske en tur i biografen. Det er ting man sagtens kan lave sammen som venner, men hvor I kan lærer hinanden bedre at kende personligt.
Der er altid en chance for, at pigen ikke har lyst til de ting sammen med dig, og det må du så respektere, selvom det kan være rigtig svært. Men i det mindste så har du prøvet alt, for at vinde hendes opmærksomhed, så du ikke senere kommer til at fortryde, at du ikke tog chancen.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med det.

Kærlig hilsen Mette