Forelsket i ældre dreng..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.. Se, der er en dreng fra 9. som jeg rigtig godt kan lide. Nogle af mine veninder har sagt at vi passer godt sammen. Vi har snakket lidt sammen, men kun over nettet og sms (Altså 'længere' samtaler). Vi snakker mest om musik, det er nemlig en af begge vores 'store' interesser. Jeg vil meget gerne snakke mere med ham, men det er rigtig svært, for min søster går i samme klasse som ham og hun har en kæreste som er ham jeg kan lide's bedste ven. Min søsters kæreste kan ikke særlig godt lide mig og det går mig meget på!.. Jeg har ingen anelse om ham som jeg kan lide kan lide mig og i hans klasse har de en lidt speciel humor som jeg ikke forstår særlig godt, så jeg kan ikke rigtig være med til at sige noget på nogen måde eller få andre til at grine. De kigger bare dumt på mig. Jeg begynder altid at tænke på om det er pga. sådan som jeg ser ud eller om det bare er fordi de ikke kan lide mig. Hver gang jeg tænker på det er det svært for mig at lade være med at tude! Kan I hjælpe mig med drengen og klassen over mig?.. Vil blive yderst taknemmelig hvis jeg får svar

Svar:
Hej
Du skriver at du er vild med en dreng, og det er en dejlig følelse. Men du skriver også at du har det svært og nogen gange bliver ked af det.
I forhold til drengen, lyder det til at han i hvert fald godt kan lide at snakke med dig. Hvis du vil finde ud af om han er interesseret i mere, kan du foreslå at i skal lave noget sammen en dag. Man kan bedre finde ud af om man er interesseret i hinanden, hvis man laver noget sammen og ikke kun taler over telefon eller nettet.
I forhold til klassen og dig, tror jeg ikke det handler om at de ikke kan lide dig. Det at de kigger dumt på dig, kan godt være noget du bare forestiller dig. Når du snakker med klassen er du måske meget bevidst om dig selv, fordi der er en dreng du godt kan lide. Det kan godt betyde at man tror andre kigger på en eller opfatter en på en negativ måde, selv om det ikke sker. Det vil være godt hvis du kan snakke med din søster om hvordan du har det. Måske kan hun hjælpe dig til at komme i snak med drengen. Hun kender også klassen og deres humor, hun kan derfor hjælpe dig med hvad der sker når du snakker med dem.
Held og lykke med fyren.
Denise