forelsket i veninde(flirte med hende/score hende)
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er forelsket i en veninde og vi kan sagtens snakke sammen i 15-20min. men jeg ved ik hvordan jeg skal score hende uden at hun ved jeg kan lide hende for sidste gang jeg fortalte en pige jeg kunne lide endte galt.. hun går osse i min klasse.. kom med råd hvordan jeg score hende??!! det vil være en stor hjælp..

Svar:
lKære 13årige
I dit brev skriver du, at du er forelsket i en veninde, og at du gerne vil have hjælp til at score hende. At være vild med en anden er en rar følelse, og derfor behøver du ikke at lade dårlige oplevelser fra fortiden komme i vejen for, hvordan du har det nu.
Det er svært at svare på, hvad der lige præcis skal til med den pige, du gerne vil score nu, men du kan ikke score hende uden at hun ved, hvordan du har det.
Jeg vil foreslå, at du spørger hende, hvad hun syntes om dig, og bagefter kan du fortælle, at du godt kan lide hende. Hvis det er svært at gøre det direkte, kan du skrive et brev. Du kan også prøve at vise hende, at du er vild med hende, ved at gøre små romantiske ting, da piger godt kan lide når en dreng viser, at han kan lide hende. Men især hvis hun er genert, eller hvis du ikke er sikker på, om hun kender til dine følelser, så må du være direkte, og fortælle hvordan du har det.
Der er aldrig nogen garanti for, om ens følelser er gengældt, men det er en chance som er værd at tage, også selvom man engang imellem kan blive lidt skuffet, for når det lykkes, er det rigtig dejligt.
Held og lykke, hilsen Julie