Forelsket i træner?

brevkassespørgsmål

Forelsket i træner?

brevkassespørgsmål af
Cybergirl22
15 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

hej cynerhus.

Jeg er en pige på 16 år som går på efterskole. Her er der den her træner, som træner mig i gymnastik. Han er mega dygtig, sød og hjælper mig rigtig godt på vej. Vi snakker mega godt sammen og griner. Han er cirka 20 år, men jeg er ikke på den måde tiltrukket af ham i forhold til udseende. Jeg har her på sidste følt mig lidt sådan akavet i nærheden af ham, når jeg skulle tage mad i spisesalen, og prøvede at være lidt cool og smile og grine når han kiggede. Jeg glæder mig altid til træning med ham, og når han går rundt og siger godnat. Jeg har drømt flere gange om han (IKKE seksuelt eller noget som helst) - bare helt almindelige drømme, hvor jeg fx har trænet med ham. Men det er egentlig ikke så akavet mellem os, så tror ikke jeg er forelsket, men er bare bange alligevel. Jeg har det bare så godt med ham, og bliver glad når jeg ser ham og har lyst til at være sammen med hele tiden!

Han har også givet mig en masse komplimenter i forhold til min gymnastik.

Jeg har oplevet det tidligere på året med en anden træner, hvor jeg også fik den der akavede følese, men den forsvandt igen og nu har jeg det helt fint og mega grineren med ham. Jeg har også tidligere haft det med en træner i en gammel klub (dog uden den akavede fase), og ham er jeg og min søster mega gode venner med. Vi var tit hjemme ved ham og hans kæreste og lavede mad sammen- og jeg kunne tit græde når vi tog hjem derfra, Fordi jeg allerede savnede ham (mig og min søster var som småsøstre for ham), men det er vel bare fordi jeg holder af ham?

Men er det det samme med ham træneren på efterskolen? er det bare fordi han betyder noget for mig eller hvad? PS jeg glæder mig helt vildt til at træne med ham igen!!!

Håber i forstår mine følelser og mit spørgsmål og at i kan hjælpe!!

Hilsen den forvirrede unge pige

Svar:

Kære du,

Du spørger om jeg kan forstå dine følelser og dine spørgsmål, og det tror jeg at jeg kan. Jeg kan i hvert fald sagtens forstå, at du bliver forvirret over hvad du føler og hvorfor du mon føler det bliver akavet mellem jer. Det er ikke altid nemt at finde ud af hvordan man egentlig har det og hvorfor. Følelser er sjældent rationelle og derfor kan de godt forvirre os, fordi vi ikke altid kan regne ud hvorfor vi har det som vi har det.

Hvor er det bare dejligt at høre, at du glæder dig til at træne med din træner på efterskolen igen. Han lyder som en både sød og dygtig træner. Jeg kan desværre ikke sige om du er forelsket i ham eller ej, men jeg kan dele mine tanker om det du skriver og sige lidt om hvad jeg tænker og tror om det.

Nogle mennesker har en særlig god fornemmelse af de usagte ting/"vibrationer" der foregår mellem mennesker - måske har du det sådan? Det er der intet i vejen med, men det kan være forvirrende idet man mærker rigtig meget af det der foregår følelsesmæssigt mellem mennesker - hvis det overhovedet giver mening? Når man mærker mange af de ting der foregår mellem mennesker kan det være svært at finde ud af hvad der er hvad. Hvad er for eksempel forelskelse og hvad er at relationen er betydningsfuld for en (som du også selv skriver i dit brev). Det kan jo være svært at vide når selv små ting bliver opfanget af ens opmærksomhed.
De fleste mennesker bliver glade for komplimenter, især når det er i forhold til noget man gerne vil være god til og noget man går op i. Nogle gange når man har et rigtig godt forhold så kan man godt komme til at tænke rigtig meget på det og have lyst til at være sammen hele tiden. Derfor behøver dine drømme om ham ikke betyde at du er forelsket i ham, men måske snarere være et udtryk for at han fylder meget i dit liv og betyder noget for dig. Sådan hører jeg egentlig også at du selv tænker om det. Det vil jeg give dig ret i.

Jeg kan godt forstå at du synes det er svært. Det kan jo være svært når det handler om en lærer eller træner, og i dette tilfælde begge dele, da det jo gør det svært for eksempel at vælge at se mindre til ham eller vælge at finde ud af hvad det kunne blive til hvis nu det var en klassekammerat i stedet. Det må man jo nemlig ikke med en lærer eller en træner. Jeg tænker, at du kan se det som en fordel, at du før har oplevet at det er blevet akavet, men at det ændrede sig til at blive rigtig godt igen, og at I nu har det rigtig sjovt sammen. Sådan kan det måske også blive med ham her? Jeg ved godt, at det kan være svært at ignorere, at man hele tiden tænker på ham, men som jeg også skrev før, så kan man sagtens tænke på nogle uden at man er forelsket i dem. Og tanker har man jo lov at have :-)

Jeg synes helt klart at du skal fortsætte med at træne med ham og nyde at I har et rigtig godt forhold og at han hjælper dig godt på vej med gymnastikken. Jeg kan sagtens forstå at du bliver forvirret over hvordan du har det når du oplever at det bliver en smule akavet mellem jer, men som sagt er der jo intet i vejen med at man har det godt med en lærer. Jeg håber det bliver ligesom med den anden træner du havde, og at det akavede går væk og at I kan få det rigtig sjovt og godt sammen resten af den tid du er på efterskolen.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og ellers er du altid velkommen til at skrive til os igen.

De bedste hilsner,

Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål