Forelsket i player
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg har netop flyttet skole, og har derfor også mødt en masse søde mennesker på skolen. En speciel sød, er en dreng fra 9.klasse. Hm er jeg blevet forelsket i, og han kan vidst også godt lide mig. Men han har bare lidt af et lorterygte, der siger, at han er en player. Hvad skal jeg gøre? Jeg er vild med ham, men er også lidt skeptisk, da folk siger, at han er en player. Han er næsten 16, og jeg bliver snart 14. Er han for gammel? Hilsen S

Svar:
Hej S
Det er dejligt at høre, at du er glad for at have skiftet skole. Og at du har mødt en masse søde mennesker.
At du er næsten 14 og han er 16 betyder ikke at han er for gammel til dig. I kan sagtens have en masse tilfælles. Det eneste du skal være opmærksom på er, at han måske vil være klar til flere ting seksuelt end du er. Derfor har vi en seksuel lavalder i Danmark der hedder 15 år. Det betyder, at det vil være ulovligt for ham at gå i seng med dig.
Det er meget naturligt, at du bliver skeptisk, når du hører at han er en player. Det er vigtigt når man er kærester, at man har tillid til hinanden. Du skal derfor finde ud af med dig selv, om du vil kunne stole på ham. Hvis han har opført sig som en player, kan det være fordi han ikke har mødt en pige, som han er blevet meget glad for endnu. Det kan derfor godt være, at han vil være ordentlig overfor en kæreste.
Det vil være en god ide at snakke med dine veninder fra den nye skole. De kender ham bedre, så det vil måske hjælpe dig at snakke med dem.
Venlig hilsen Denise