Forelsket i min mors fætter
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hjælp jeg er forelsket i min mors fætter... Jeg er så forelsket at mine
propiller vokser og jeg har hjertebanken... Han hedder Martin og er 17 år
og jeg er 12 år. Jeg kikker hele tiden på ham.
Jeg drømmer at det var mig der fik kram og lå på hans skød, for det gør hans lillesøster (hun er 2 år) Jeg har lagt mærke til at han også kikker meget på mig.
Jeg er ubeskriveligt forelsket i ham, drømmer om ham både dag og nat, skriver sange om han og kikker hele tiden på ham.
Han har ingen kæreste og jeg tror han gerne vil have en.
Hvad skal jeg gøre for er så forelsket i ham men man kan jo ikke være sammen med sin mors fætter.
Hjælp hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej
Forelskelse er en dejlig følelse, og jeg kan høre du er meget forelsket.
Men forelskelse kan også gøre lidt ondt, hvis man ikke kan få den man gerne vil have. Heldigvis er livet langt og der venter dig mange gode oplevelser i forbindelse med forelskelse.
Det er rigtigt det kan være et problem, at det er din mors fætter du er forelsket i. Det er ikke ulovligt når det er en person så langt ude i
familien. Men der vil formentlig være mange der ikke vil acceptere det og forstå det og dermed synes det er forkert.
En anden ting der vil gøre det svært for jer to er aldersforskellen. Der sker rigtig meget i ens udvikling både fysisk og psykisk i teenageårene.
Det kan betyde, at i har meget forskellige interesser. Derudover vil der være ting, som sex, han måske vil forvente i et forhold, men som du ikke er klar til endnu. Og samtidig vil det være ulovligt, da du er under den seksuelle lavalder.
Jeg ved godt det er svært når man er så forelsket som det lyder til du er, men det ser ud til der vil være mange problemer i forhold til, at i to skal blive kærester. Jeg vil derfor foreslå dig at kigge efter andre fyre. Fyre på din alder som du vil have meget mere til fælles med.
Og hvem ved, måske venter der en anden sød fyr lige rundt om hjørnet.
Venlig hilsen
Denise
Skrevet 6/1-09 af Pige 12 år