Forelsket i min lære!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus. Jeg har et problem, jeg helt vildt forelsket i min engelsk lære. Han er en del ældre end mig (28). Men han er bare så søde og helt vildt flot. Jeg tænker på ham hele tiden, og forstiller mig mit liv med ham. Og hvordan jeg skal komme i kontakt med ham!! Vil i ikke nok hjælpe mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!!! -Annesofie

Svar:
Hej Annesofie,
Tak for dit brev.
Jeg kan forstå, at du oplever varme følelser for din lærer på 28 år og følelser kan man ikke kontrollere. Der er mange unge piger/drenge, der har det på samme måde som dig.
Men det er desværre nok nærmest umuligt at dine følelser kan udvikle sig til noget. Det er faktisk ulovligt for din lærer at indlede et forhold til dig og han risikerer både at miste sit job og meget andet. Det er nok lidt hårdt at få at vide, men jeg håber ikke at du bliver for ked af det.
Du skal huske på, at du kun er 14 år, og han er 28 år. Det er en stor aldersforskel og han er et helt andet sted i sit liv. Uden at jeg kender din lærer nærmere overvejer han måske snart at stifte familie osv., det tror jeg ikke man er klar til som 14-årig, selvom man føler at man kan ændre alt når man er forelsket.
Jeg synes sagtens at du kan fortælle ham, at du synes han er sød og at du ser op til ham. Det er der intet galt i og så vil han kunne forklare dig, at det ikke kan lade sig gøre og det kan måske hjælpe dig til at komme videre i dit kærlighedsliv.
Håber ikke jeg har været for hård og ønsker kun det bedste for dig. Hvis du har flere tanker du vil dele, så skriv endelig igen.
Venlig hilsen Lene