Forelsket i to måske?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej!
I sommerferien 2013 lærte jeg en fyr at kende igennem nettet. Han er rigtig sød og vi har stadigvæk kontakt.
Vi var dog lidt vilde med hinanden på et tidspunkt, men vi gik hen og blev uvenner og snakkede ikke sammen i et par måneder..
I mellemtiden har jeg så fået mig en kæreste, som jeg er rigtig glad for. Jeg kan bare godt mærke på ham at han er langt fra ligeså moden som mig, og det er et stort behov for mig i et forhold. Ham fyren, han er 17 år og vi snakker rigtig godt sammen, han er sød og sjov og vi kan snakke hele dagen sammen. Han roser mig og spørger indtil hvordan min dag har været. Hvis jeg har haft en lortedag så bliver han ved med at skrive og spørge mig om hvordan jeg har det, og siger at han er der for mig og at jeg bare skal komme ud med alt det jeg går og har brug for at snakke om (jeg har det ikke så nemt lige for tiden)
Jeg er rigtig glad for mig kæreste, men han spørger aldrig sådan indtil hvordan jeg har det, eller om vi skal være sammen en dag. Det er altid mig som skal komme til ham, og han siger til mig at det er ikke fordi han ikke gider at være sammen med mig, men bare fordi han ikke tænker over det på samme måde som jeg gør. For ham er det fint hvis vi bare er sammen engang imellem, men jeg vil bare gerne være sammen med ham så meget som muligt.. jeg føler ikke altid at han gider mig, hvilket jeg så bliver mega forvirret over fordi han jo siger at han elsker mig og at han skam gerne vil mig, jeg savner bare lidt beviser..
Så derfor elsker jeg bare virkelig at skrive med ham den anden, jeg synes det er rigtig hyggeligt!
Men jeg er bare bange for, om jeg måske er ved at blive lidt lun på ham igen.. for jeg kan være ked af noget over min kæreste, så skriver jeg med fyren og så er jeg bare helt vildt glad igen.. Kan jeg være ved at blive forelsket i den her fyr?
Jeg er rigtig forvirret, for jeg vil jo gerne være sammen med min kæreste, men alligevel så ved jeg ikke om jeg måske føler lidt for ham den anden..
Hvad tror I, og har I nogle råd til hvordan jeg kan finde ud af det her?
På forhånd - mange 1000 tak!

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at det kan være meget forvirrende at have to fyre i sit liv, som man godt kan lide, og man kan blive i tvivl om, hvad man føler for hvem.
Og jeg kan godt forstå, det kan være svært at finde ud af, hvad du skal gøre, når du både synes, at din kæreste er rigtig dejlig, men også, at ham den anden fyr, er rigtig dejlig.
Det er svært at sige, hvad der vil være det rigtige at gøre. Det eneste, du kan gøre, er at prøve at finde ud af, hvordan du har det - selvom jeg godt ved, det kan være svært.
Jeg synes, det vil være en god ide at starte med at tage en god snak med din kæreste. Fortæl ham, hvordan du har det - at du nogen gange synes, han er lidt dårlig til at spørge ind til, hvordan du har det, og at du gerne vil ses lidt mere med ham, og at du har brug for han også spørger dig nogle gange, så det ikke altid er dig, der skal gøre det. Og selvom det bare er fordi, han ikke tænker over det, på samme måde som du gør, så må han prøve at blive bedre til også at spørge dig nogle gange, så du mærker, at han også gerne vil være sammen med dig.
Hvis du gerne vil prøve at give det en chance med din kæreste og satse på at være sammen med ham, så synes jeg måske, du skulle prøve at lade være med at skrive med ham den anden fyr i en periode. Jeg ved godt det kan være svært, når du bliver glad af at skrive med ham, men det kunne være en måde til at finde ud af, hvordan du har det. Det kan være, at hvis du ikke skriver med ham i noget tid, så opdager du, at du måske slet ikke savner at skrive med ham, men bare er glad for at være sammen med din kæreste.
Hvis du finder ud af, at du savner at skrive med ham og savner at snakke med ham, så kan det være du skulle begynde at overveje, om du måske hellere vil være kærester med ham. Selvom det kan være rigtig svært, synes jeg, det er vigtigt, du finder ud af, hvem du vil være sammen med og så satse på ham, for det er sikkert heller ikke særlig rart for din kæreste, at du skriver så meget med en anden fyr. Og så vidt jeg forstår ud fra dit brev, så har du ikke mødtes med ham den anden fyr, men kun skrevet med ham?! Det kan være svært at vide, hvordan han er som rigtig person, hvis I aldrig har mødt hinanden. Det kan godt være lidt nemmere at være sød og spørge ind til dig hele tiden over internettet eller sms, sammenlignet med hvis man er sammen rigtigt - som du er med din kæreste. Så hvis du overvejer, at du vil noget mere med ham den anden fyr, så synes jeg, det vil være en god ide at mødes med ham ansigt-til-ansigt, så I kan lære hinanden at kende på den måde også og ikke kun gennem at skrive.
Og hvis du ikke allerede har gjort det, synes jeg også det vil være en rigtig god ide for dig at prøve og snakke med nogle af dine veninder om, hvordan du har det, og at du er lidt forvirret og ikke kan finde ud af, hvem du vil være sammen med osv. Måske de også har nogle gode råd og ideer til, hvad du kan gøre.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra Janni