Forelsket i en player
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.. Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre hvis jeg er blevet ret forelsket i en fra min klasse, men som virkelig er den sygeste player. Han skifter pige hele tiden, og skriver faktisk også de samme ting til piger, på samme tid. For ca. 1 uge siden var jeg dog hjemme hos ham alene, hvor det endte med at vi kyssede. Og han er ikke den der person der kysser med alle, men han skriver bare en masse ting til piger. Men han sagde at jeg ikke måtte sige det til nogle. I dag er han taget hjem til en pige, som bor et godt stykke væk fra ham, og har det virkelig dårligt over at jeg ikke ved hvad de laver. Altså drengen kan jo ikke lide mig, men skriver stadig at vi skal kysse igen, og at han savner mig, og sådan noget. Ved slet ikke hvad jeg skal stille op. For uanset hvor mange gange jeg siger til mig selv at det aldrig bliver ham og jeg, stopper det jo ikke følelserne.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, du synes, det er et lidt svært dilemma at stå i. Det er ikke altid lige nemt at blive forelsket i en, som man ikke tror, vil være god for en, og som endda virker til at skifte pige meget ofte. Men som du selv siger, er følelser ikke til at styre, og man kan ikke bare sige til sig selv, at det er en dårlig idé at være vild med en bestemt.
Jeg kan godt forstå, du har svært ved at håndtere, at han besøger andre piger og skriver med andre piger. Når man er forelsket i en, vil man nemlig helst ikke dele ham med andre. Du skriver, han ikke kan lide dig, men alligevel skriver han til dig, at han savner dig og gerne vil kysse dig igen? For mig lyder det som om, han synes, du er sød og måske endda noget specielt. Måske skulle du skrive tilbage til ham, at du er glad for hans ord, men at du har svært ved at tro på dem, fordi du ved, han ser andre piger og også skriver til andre piger. Det er ikke sikkert, der nogensinde er nogen, der har fortalt ham, at det ikke er OK. Ved at være ærlig omkring, hvordan du har det, kan det være, han får lettere ved at forstå, at han skal behandle dig ordentligt, hvis han virkelig gerne vil kysse med dig igen. Vær ikke bange for at virke sur og krævende. Du er derimod bare ærlig og stærk og viser, at der skal lidt til, hvis man skal have fat i dig. Det kan de fleste drenge faktisk godt lide.
Hvis I ender med at ses igen, synes jeg, du skal sige til ham, at du kun har lyst til at være sammen med ham, hvis han kun skriver og kysser med dig. Forklar ham, at det ikke er rart at være en ud af mange piger. Han vil sikkert kunne forstå det og specielt, hvis du prøver at lade ham forestille sig, at det var omvendt, således at du så mange andre drenge samtidigt med ham.
Hvis du gerne vil slippe af med de følelser, du har for ham, kan det være en idé at lave en liste med både gode og dårlige ting omkring ham. På den måde kan det være, det bliver klart for dig, at der er meget ved ham, som du ikke kan lide og aldrig ville kunne leve med, hvis I blev kærester. Du kan også skrive op, hvad det lige præcis er ved ham, som du er vild med. Måske vil det vise dig, at de ting, du holder af ved ham, er noget, som mange andre drenge også har eller kan, og det kan måske gøre det lettere at give slip på ham.
Til sidst vil jeg opfordre dig til at snakke med dine veninder om det. Hør dem, hvad de synes, du skal gøre og fortæl dem om den splittelse, du oplever. Det er altid rart at snakke med nogen, man holder af om det, der kan være svært.
Husk dog på, at drenge kan ændre sig. Det kan godt være, han er en player nu, men det kan til gengæld også være, det bare er en periode i hans liv, som han lige skal igennem. Så snart han rigtig forelsker sig i en pige, vil han sikkert ikke have lyst til at fare rundt mellem forskellige piger længere. Hvem ved - måske bliver det dig? ;-)
Kh. Matilde