forelsket i en pige fra min klasse, men hun snakker koldt osv. ?..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. jeg er forelsket i en veninde fra min klasse, men når jeg snakker til hende svare hun altid med MEGET korte svar, har hendes nr. men ogs der skriver hun 'koldt' hun skriver overhovedet ingen smileys eller noget, skrev til i en sms hvor i der stod at jeg syns at hun er sød hun svarede kun *okay*. mange andre piger jeg kender eller mine tidliger kærester har altid svaret noget i stil med *okey, tak ilm. kan det måske være pga. vi ik kender hinanden godt? når hun snakker sammen med de andre drenge fra min klasse, svare hun med lange svar også videre altså hun føre en samtale med dem.. og så vidt ved synes at de drenge fra min klasse er irretterende, og hun har sagt 2-3 til en pige fra min klasse at jeg ik er som dem, og hun godt kan lide det? hvordan fanden kan jeg komme i kontakt med hende? jeg kan virkeligt godt lide hende, men jeg ved ik hvordan jeg skal komme i kontakt med hende, jeg kan godt finde på at kigge lidt på hendeog få øjenkontakt med hende hun smiler lidt og så fjerner hun smilet og begynder at kigge lidt underligt på mig?? tænker jeg hvad fuck.. hvad skal jeg gøre? og hvordan skal begynde at snakke med hende mere "normalt"? jeg synes virkeligt at det er underligt.. ;( har prøvet næsten alt.. snakke med venner om det og veninder.. men ingen har deres råd har hjulpet.. ;/ ..

Svar:
Kære 14årige
Du fortæller om en pige som du er vild med, men som også gør dig forvirret fordi hun opfører sig koldt. Jeg kan godt forstå du er forvirret, hvis hun på samme tid siger, at du ikke er som andre.
Jeg ved ikke, om du allerede har prøvet, men jeg vil foreslå at du simpelthen direkte foreslår hende, at I laver et eller andet sammen. For eksempel kan I mødes efter skole og gå en tur eller besøge hinanden, eller hvad du kan finde på. Sig til hende, at du kan godt kan lide at være sammen med hende, og at du gerne vil lære hende bedre at kende.
Hvis hun så svarer ja, er det jo et rigtigt godt tegn, og hvis hun siger nej, vil det måske være en god ide at prøve at glemme hende. Hvis du stadig har svært ved at forstå hende, så prøv at stille direkte spørgsmål, som hun kan svare på. For eksempel "hvorfor svarer du på den måde" eller hvad det nu kan være, der undrer dig.
Held og lykke, hilsen Julie