Forelsket i en fuck boy
brevkassespørgsmål af
Silke
16 år
Heii.
I starten af sommerferien mistet jeg min mødom det var til en fest med en fyr der er nogen år ældre end mig. Efter det har vi mødtes nogen gange og skrevet rigtig meget er gået hen og bleven vild med ham.
Han siger han osse er vild med mig så havde håbet vi måske kunne blive kærester, men så fandt jeg ud af han også har noget kørende med min veninde. Blev rigtig ked af det og så havde vi en lang diskusion hvor jeg fandt ud af han knepper med mange.
Efter det prøvet jeg bare og glemme ham men han blev ved med og skrive søde ting til mig og jeg endte med og besøge ham ret mange gange. Han siger han elsker mig men han er sex afhængig og han har vist mig alle de piger han har noget med.
Synes det er dejligt han er ærlig for mig og stadig er intraseret i mig selvom han har alle de pæne piger. Men bliver osse så jaloux når han er sammen med nogen af de andre piger. Han siger det bare er sex men ved jo ikke hvad han siger til dem. Men kan da godt lide han er populær.
Er der en chance for han en dag vil være kærester med mig eller er han kun sød ved mig for og få sex? Har os tænkt på om der kan ske noget ved han knepper så mange for han vil ikke bruge kondom?

Svar:
Kære du.
Jeg kan godt forstå, at du er meget i tvivl om, hvad du skal gøre i forhold til fyren, du er vild med. Mange kender nok til, at man egentlig har besluttet sig for, at man ikke vil være sammen med en person, men det kan være svært at overholde, når man får søde komplimenter og får afvide, at de elsker en. Og ofte har man også et særligt forhold til den, man mister sin mødom til, og når man først har fået følelser for en person, så kan det være rigtig svært at skulle sige fra overfor personen eller se de negative sider.
Det kan være svært at vide, om han en dag gerne vil være kærester med dig, men det kunne lyde til, at han ikke helt er klar til at slå sig ned med og få en kæreste, når han er sammen med mange forskellige piger, og endda er åben om det. Men jeg tænker egentlig, at det vigtigste spørgsmål er, hvad du har brug for? Det kan være meget godt at gøre det klart for sig selv, hvad man gerne vil have i en kæreste. Det er okay at stille krav til ham om, at hvis han vil være sammen med dig, så er det kun dig og ingen anden. Du skriver, at du bliver jaloux og ked af det, når han er sammen med andre, og oveni købet din veninde. Og det kan jeg også godt forstå! Det kan sagtens være, at han er sexafhængig og har svært ved at sige fra overfor andre piger, mens han også er vild med dig. Men er det godt nok til dig? Jeg tror, at det vil være svært at stole 100 % på ham, og det kan være rigtig svært at være i et forhold, hvor man ikke helt stoler på den anden person. Selvom du er vild med ham, så virker det ikke til, at han gør dig glad eller behandler dig, som du fortjener, hvilket jeg også tænker må være en af grundene til, at du prøvede at glemme ham efter du først fandt ud af, at han var sammen med andre. Og jeg kunne forestille mig, at hvis du bliver ved med at være sammen med ham, selvom han er meget åben om, at han er sammen med andre, at du fortsat vil blive ked af det og jaloux. Og det vigtigste er, at du er glad og ikke hele tiden skal tvivle på hans følelser for dig.
Du spørger også til, om der kan ske noget, når han har sex med mange uden kondom. Og det klare svar er JA! Når man ikke bruger kondom, så er man ikke beskyttet mod kønssygdomme, dvs. at han kan smitte dig med sygdomme. Du skriver ikke, om du bruger p-piller eller anden prævention, men hvis I har sex uden kondom, og du ikke bruger prævention selv, så kan du også risikere at blive gravid. Så det er altså rigtig vigtigt at bruge kondom, når man har sex. Og igen, så er det helt okay at stille det som krav til ham om at han skal bruge kondom, hvis du fortsat vil være sammen med ham. Det kan være godt at blive tjekket for, om du er smittet med en kønssygdom. For hvis I begge er smittet, vil I blive ved med at smitte hinanden, og det kan have konsekvenser for ens helbred, hvis man ikke bliver behandlet for kønssygdomme. Det kan selvfølgelig også sagtens være, at han ikke har smittet dig med noget, men for en sikkerheds skyld vil jeg anbefale dig at tage et smut forbi lægen.
Jeg håber, at du vil prøve at sætte dine behov først, og overveje, om han kan give dig det, du har brug for i en kæreste. Det lyder også til, at du godt ved, at han nok ikke er den bedste fyr i verden, så det kan være at du skal prøve at holde lidt afstand til ham, og prøve at holde dig beskæftiget for at få tankerne lidt væk fra ham.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Pernille