forelsket i en forbudt
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus.....
jeg er forelsket i min aller bedste venindes bror! Jeg blir altid så uheldig forelsket virkelig, jeg har snakket lidt med min veninde om det, men synes virelig det lidt akavet, og det enda min bedste veninde, det er den eneste ting jeg ik kan snakkee med hende ordenligt om. Hun ved godt vi skriver ret meget sammen osv.... men hun aner ik hvor forelsket jeg er i ham, det er der ingen der ved. hun har sagt at hun ik vil ha noget i mod det og hun vil synes det var sødt og dejligt osv... men jeg synes simpelhen det er for mærkeligt..... vi har aftalt en dag hvor vi skal være sammen bare ham og mig, men det kan ik være hjemme hos ham da det vil være for mærkeligt når min bedste veninde er der og det ik er hende jeg skal være sammen med, og hos mig synes jeg ogs vil være super akavet for min familie ved jo godt hvem han er og det min bedstevenindes bror......vi vil jo aldirg rigitg kunne være sammen uden det vil virke mærkeligt for vores venner og familie........kan jeg overhovedt være bekendt over for min veninde at se ham? vil det ødelægge vores venskab? jeg er også bange for jeg kan ødelægge noget mellem dem, de har allrede været op at skændtes før pga noget med mig...... jeg er nået til et punkt i mit og hans forhold hvor jeg bliver nødt til at traffe en beslutning om hvad JEG vil, og hvad jeg vil ha det skal blive til, om jeg vil gå videre, eller sige stop nu. Havet aldirg nogen sinde forstillet mig da vi startede med at snakke og skrive det vil udvikle sig til det som det er i dag, hvaet slet ik tænkt så langt... er så ked af det, det er første gang jeg er forelsket hvor jeg får det gengældt, og hvor det var ham der tog kontakt til mig. jeg føler mig lidt "alene" ved ik hvem jeg skal sige alt det her til. jeg er så uheldig sidst var jeg forelsket min lillesøsters bedstevens storebror, og før det i en der rejste til usa, og min bedste barndomsven, jeg er det mest uheldige mennske når det kommer til forelskelse, alle dem jeg har været forelsket i har ik været i mig, og alle dem der blir forelsket i mig blir jeg ik forelsket i. endelige går en salgs drøm i opfyldelse gengældt forelskelse og så er det selvfølgelig i en af de eneste drenge i verdeden det ik må være. jeg er bare så forelsket, jeg kan ik bare prioritere ham fra, og sige det bedst, men vil heller ik ha noget som helst skal ødelægge mig og min venindes forhold, har aldrig i mit liv haft sådan en god veninde vi er som sabt for hinanden.
håber virkelig i kan hjælpe knus den uheldige pige

Svar:
Hej Uheldige Pige.
Egentlig er du måske slet ikke så uheldig, fordi du er blevet forelsket i en, som også er interesseret i dig. Jeg kan dog godt forstå, at situationen ikke er nem, nu hvor det er din bedste venindes bror, og du føler, der er meget på spil.
Det er super sejt, at du har turdet tale med din veninde om det og skønt, at hun har reageret ved at sige, at hun ikke vil have noget imod det. At du har fået hendes accept er for mig altafgørende i denne situation. Din veninde har fortalt dig, det er helt OK, og at hun oveni købet synes, det er sødt og dejligt. Du må stole på hende, når hun siger sådan i stedet for at undertrykke dine følelser for hendes og jeres forholds skyld. Hvis du holder dine følelser for ham tilbage, kan det ende med, at de hober sig op og bliver svære at gå rundt med, fordi du aldrig har givet dig selv lov til at forfølge dem. Derfor synes jeg, det vigtigste er, at du følger dit hjerte og forsøger at glemme alt om akavethed, familieforhold og venskab. Du er blevet forelsket i en fyr, som tilfældigvis er din venindes bror. Det er ikke noget hverken du, han eller din veninde kan gøre for. Kærlighed er ikke altid helt ligetil, og tit handler det om, at man lige skal vænne sig til situationen, og så er den pludselig ikke så mærkelig længere.
Jeg tror, du skal øve dig i ikke at tænke så meget over, hvad andre mon tænker. I stedet for at fokusere på, hvad dine forældre mon vil synes om, at du har din venindes bror med hjem, så tænk over, at de med garanti også synes, det er spændende og godt, at du har fundet en fyr. Menneskerne omkring dig ønsker, at du skal være glad, og hvis han gør dig glad, er jeg sikker på, de ikke vil have spor imod, at I ses. Hvis man tænker for meget over regler og andres tanker, kan man nemt komme til at gøre ting, som ikke gør en glad og undlade at gøre det, som ville få en til at smile og stråle. Livet er på mange måder for kort til ikke at forsøge at forfølge sine drømme - uanset hvor forkerte de kan virke. Jeg synes, du skal give det en chance og huske på, at det er helt fint med din veninde. Hun kan sikkert mærke, at I gør hinanden glade, og derfor bakker hun op om det.
Bliv ved med at tal åbent med din veninde om det og sig til hende, at hun altid skal sige til, hvis det begynder at genere hende. På den måde tror jeg, du sikrer dig, at jeres venskab vil holde. Der skal meget til for at ødelægge et rigtig godt venskab, så frygt ikke det værste, men håb på det bedste.
Hvis du har brug for at høre en andens mening om det, kan det være, du kan snakke med en helt tredje veninde om det, som ikke er indblandet. Måske vil det være rigtig rart for dig.
Jeg ønsker dig held og lykke med det.
Kh. Matilde