Forelsket i to drenge..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus. Jeg er på en måde forelsket i to drenge - en fra min klasse, og en anden jeg kender rimelig godt. Men det er somregel den ene jeg tænker mest på. Problemet er bare, at de begge har fordele og ulemper.. Den ene er virkelig sød og sjov, mens den anden også er ret sød, men også ser rimelig godt ud og jeg kan bedst forstille mig sammen med ham.. Men på den anden side, er vi gode venner, og jeg vil helst ikke ødelægge noget. Ikke for at lyde selvglad eller noget, men jeg tror faktisk begge drenge på en eller anden måde er lidt forelsket i mig, og jeg i dem... Men det kan godt være sådan, at hvis en dreng "lige pludselig" spørger mig om noget kæreste-reglementeret, som om jeg vil med ned i byen (det er lige sket med den ene), og jeg ikke lige forventede det, kan jeg godt blive mega nervøs, afvisende og få en dårlig følelse indeni.. Kan I hjælpe mig? .. Tak på forhånd :-)

Svar:
Hej med dig..
Det kan være noget indviklet noget med den kærlighed, specielt når der er flere i spil. Jeg vil gerne prøve at skrive det jeg tænker og så kan det være det hjælper dig til at tage nogle valg. Vi prøver....
Jeg vil lige prøve at dele det lidt op.
1. fordele og ulemper
Du skriver at der er fordele og ulemper ved begge to og jeg tror faktisk det altid er sådan med mennesker. Jeg kender i hvert fald ikke nogen perfekte mennesker.:). Jeg tror altid der vil være ting ved en person som man er helt pjattet med og andre ting som man er mindre pjattet med.
Så nu har du de to drenge her og hvem skal du vælge. De har begge nogle ting du kan lide. Svaret ligger i din mave.. hvad føles mest rigtig for dig lige nu?
Det kan være svært at være helt sikker, men det lyder til at du gerne vil tage en beslutning og måske prøve at være kærester med en af dem. Måske kunne du prøve at lave noget sammen med dem hver især et par gange, måske et par flere ture ned i byen. Altså være lidt alene med dem og på den måde kan du måske nemmere mærke hvem du har lyst til at satse på.
2. Venskab og kærester
Det er bare altid svært, fordi som venner kommer man tæt på hinanden og så kan der nemt udvikle sig stærkere følelser og man kan blive forelsket. På den ene side har man ikke lyst til at misten en god ven, men på den anden side kan man jo heller ikke klikke kærlighedsfølelsen væk.
Og sommetider kan det faktisk være en fordel at man har været venner, fordi så kender man hinanden rimelig godt. Og når man er kærester er man egentlig stadigvæk en slags gode venner.
Så jeg synes ikke at dit venskab behøver at være et problem, men du skal selvfølgelig være klar over, at hvis jeres kæresteforhold ikke holder, så kan det tit være svært at fortsætte med at være venner.
3. Nervøs
Det er fuldstændig normalt at blive nervøs når der skal ske noget kæøresteagtig, som for eksempel en tur ned i byen. Og det er lige meget om du er ung eller voksen. Der er følelser på spil og man kan tænke meget over hvad den anden tænker eller hvad det hele skal ende med.
Så jeg tror på den ene side at du skal acceptere at du har det sådan og at det er helt naturligt. Men også at du stadig er ung og derfor ikke har prøvet det så mange gange endnu. Og selvom det stadig kan være lidt svært når man bliver ældre, så bliver det alligevel en smule nemmere, fordi man kender følelsen og har prøvet det nogle flere gange.
Så kære du... det er måske ikke sådan nogle præcise svar på hvad du skal gøre, for det handler meget om at du selv skal mærke efter og tage beslutningen. Men det kan hjælpe at høre andres meningere og snakke med andre om det. Så nu har du skrevet herind og måske kunne det være en ide at snakke med en veninde eller en anden voksen om det også. på den måde får du forskellige ideer og holdninger og det kan måske hjælpe dig til at tage en beslutning.
Venlig hilsen
Erroll