Forelsket i dreng fra min klasse
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus
er en pige på 12 snart 13.
har et godt stykke tid tænkt på om jeg skulle skrive et brev her i brev kassen, men idag blev dagen hvor jeg endelig fik gjort det. Det hele startede for 2 måneder siden. Hvor jeg var til en fødselsdag med hele klassen, vi leger s p eller k (som vi tit gør til fødselsdage). Og jeg får så konsekvensen at jeg skal kysse den her dreng, lad os kalde ham M. Jeg gør det så fordi det skal jeg jo, men dengang var jeg ikke forelsket i ham og havde aldrig overvejet at jeg skulle blive det. Men efterfølgende bliver jeg jo som sagt forelsket i ham, og nu står jeg så i denne situation . 1. Ved ikke om ham kan lide mig (tror det måske lidt) men er ikke sikker
2. Hvordan finder jeg ud af om han kan lide mig
3. Er det okay man flirter i 6 klasse
altså tror måske han kan lide mig fordi at vi flirter lidt nogle gange, og sådan lidt som at puffe og prikke  til hinanden for at få den andens opmærksomhed Ellers snakker vi generelt bare godt sammen, men er det venne måden eller kæreste måden eller et mix af de to ting det ved jeg ikke helt. Men savner ham i weekenderne og elsker at snakke med ham, og tænker på ham vil ikke sige hele tiden men tit.
Håber i kan hjælpe mig mvh I

Svar:
Hej I
Du skriver at du er vild med en dreng fra din klasse, men ikke ved om han også er vild med dig. Så jeg vil forsøge, at give nogle forskellige ideer til hvad du kan gøre for at finde ud af om han også er vild med dig. Til at starte med vil jeg også fremhæve, at jeg synes det er okay at I flirter lidt gennem små drillerier i 6. klasse, det kan jeg ikke se noget i vejen for.
Det lyder til du allerede har tænkt lidt over små tegn på at han kunne være interesseret i dig, når du skriver i driller hinanden ved at puffe og prikke lidt til hinanden I skolen.Du skriver også at I snakker godt sammen, hvilket sammen med de andre tegn kan virke som om I begge to er lidt interesseret i hinanden. Som du skriver er det svært at vide om det så er på kæreste- eller vennnemåden.
For at finde ud at det, kan du prøve at spørge en veninde fra din klasse, om hun ved om han kan lide dig. Det kan også være hun har en ide til, hvordan du finder ud af det, eller hvordan du kommer til at snakke mere med ham. Det kan være du har en veninde som faktisk selv har prøvet og være i samme situation og så ville det jo være rart hvis du kan lære lidt af hende. Ellers tænker jeg en ide for dig kunne være at opsøge ham lidt mere end du plejer i skolen, så I får snakket lidt mere sammen. Det kan være du så kan fornemme om i begge to har lyst til at ses mere. Hvis du ikke synes det er nok, så kan du kan også prøve at spørge ham om I skal lave et eller andet sammen efter skole en dag. Det kan være en god ide at lære hinanden at kende stille og roligt gennem forskellige "venne-aktiviteter", som fx en gå-tur, spise en is sammen eller hvad du ellers synes kunne være hyggeligt.
Det kan godt være du synes det kan føles lidt svært at spørge ansigt til ansigt, men det kan måske alligevel være du vil have det godt med at få spurgt om I skal lave noget sammen. Hvis det virker alt for skræmmende kan det også være du i første omgang vil have det bedre med at spørge over en besked. Hvis i fx skriver sammen på mobilen kan du spørge ham herover en dag om han vil gå/rulle/cykle en tur eller noget andet du foreslår. Som jeg har skrevet, så viser I begge to lidt interesse i hinanden og måske finder du ud af med tiden om I skal bruge mere tid sammen, fordi I bliver vilde med hinanden eller også har du måske fundet dig en rigtig god ven.
Jeg håber du kan bruge svaret, ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
Venlig hilsen Maria