forelsket i den forkerte

brevkassespørgsmål

forelsket i den forkerte

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Det hele startede for lidt over et år siden til en fest, hvor jeg mødte en dreng som var rigtig sød, han spurgte efter mit nr og vi kom i snak, vi mødtes et par gange,jeg jeg begyndte at synes godt om ham, efter vi havde skrevet sammen i 6 mdr. fortalte han mig at han var vildt forelsket i mig, og jeg havde det jo på samme måde ... han spurgte om jeg ville komme sammen, og jeg svarede self ja. efter et par mdr. skulle jeg til en fest hvor allle familie medlemmer skull mødes, og han sagde han skulle det samme, men jeg tænkte ikke længere, da jeg så kom derhen så jeg han var der, jeg gik self hen og hilste på ham og snakkede osv. den dag fandt jeg ud af at han var min fætter!? - jeg er stadig rigtig forelsket i ham, og festen var her for 2 uger siden, vi ved ikke hvad vi skal gøre? hjælp

Svar:

Hej

Forelskelse kan være en rigtig dejlig ting. Især når den er gengældt, som mellem jer. Desværre kan der nogen gange være nogen ting der gør det svært alligevel. Det lyder til at det er en svær situation I er kommet i. Der er ikke som sådan noget galt med at fætre og kusiner der er kærester. I nogle samfund er det meget normalt. Men i Danmark er der mange der synes det er forkert. Og det vil være svært for mange familier at forstå. Der kan derfor opstå uforståenhed og evt. en konflikt i jeres familie hvis I vælger at blive ved at være kærester og fortælle det. I kender jeres familie og ved måske hvordan de vil reagere. Men I er nødt til at finde ud af sammen om I skal blive ved at være kærester. Der kan være mange der ikke vil forstå det, men det kan også være det bare føles rigtigt for jer.

Venlig hilsen Denise